مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد

آغاز فرایند اجرایی بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی تبریز

1402/05/18 - 11:35 - کد خبر: 97817 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از آغاز فرایند اجرایی بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، اسد بابایی، گفت: با توجه به اینکه از احداث و طراحی و تعریف بخش‌های کتابخانه مرکزی تبریز قریب به ۲۲ سال می‌گذرد، نیاز به روزرسانی عمرانی و تجهیزاتی برای ارائه خدمات نو در این کتابخانه احساس می‌شد که با همکاری اداره کل عمرانی و امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید براینکه سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اتمام پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی در سراسر کشور و همچنین بازطراحی کتابخانه‌های مرکزی موجود است، افزود: باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز با تخمین هزینه کرد اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال، در سه بخش تعمیرات عمرانی، جابه جایی بخش ها و خرید به روزرسانی تجهیزات آغاز شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اساس کارکرد کتابخانه‌ها در دنیا و در ایران تغییر کرده و آن تصوری که از کتابخانه به عنوان یک محیطی که در آن تنها امانت کتاب اتفاق می‌افتد یا با سالن مطالعه تعریف می‌شود تغییر کرده است، گفت: در بازطراحی کتابخانه‌ مرکزی تبریز توسعه بخش کودک و نوجوان، اتاق جلسات، آمفی تئاتر، ایجاد اتاق بازی، اتاق مادر و کودک، بخش دیداری-شنیداری، گالری، کلاس آموزشی تحت وب و... در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یکی از غنی ترین کتابخانه‌های عمومی کشور با بیش از ۱۲ هزار نفر عضو شامل بخش‌های مختلف ثبت نام، امانت، اهداگران، مرجع، بخش نابینایان، بخش کودک، دیداری شنیداری، خدمات فنی و نسخ خطی می باشد که دارای ۷۵۰ صندلی برای مطالعه عموم مردم می باشد.
انتهای پیام/
آغاز فرایند اجرایی بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار