امیر دریادار دوم عباسی خبر داد:

ضرورت بازنشر وقایع و اتفاقات دفاع مقدس و جبهه مقاومت به نسل جدید

1402/05/18 - 11:23 - کد خبر: 97816 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس بر ضرورت باز نشر وقایع و اتفاقات دفاع مقدس و جبهه مقاومت به جوانان و نسل جدید تأکید کرد.

به گزارش نصر، امیر دریادار دوم رضا عباسی، در مراسم رونمایی از کتاب "قاب سرخ" آلبوم تصاویر مادران و پدران شهید با مضمون سبک زندگی خانواده شهدا، از وظایف و مأموریت‌های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در کنار حفظ این آثار، بازنشر این ارزش‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر با تمرکززدایی از مرکز استان آذربایجان شرقی این مهم را به شهرستان‌های استان انتقال دادیم.
وی همچنین به ایجاد پارک موزه دفاع مقدس و نمایش المان‌های شهدای شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در ورودی این پارک موزه نیز اشاره کرد و افزود: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان آماده حمایت از ساخت سوژه‌ها و ایده‌های هنرمندان شهرستانی در جهت شناساندن شهدا و قهرمانان دفاع مقدس و استقرار آن‌ها در پارک موزه دفاع مقدس می‌باشد. 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از کتاب "قاب سرخ" آلبوم تصاویر مادران و پدران شهید با مضمون سبک زندگی خانواده شهدا، هنرمندان را به عنوان افسران جنگ نرم در مقابله با توطئه‌های بر شمرد و افزود: هنرمندان با ایجاد آثار هنری و فاخر می‌توانند در حفظ  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن‌ها به نسل جدید جامعه نقش بسزایی را ایفاء کنند.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های فراوان انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی و خصوصا در ساخت موشک، گفت: با وجود اینکه ما در زمان دفاع مقدس چندان در حوزه نظامی پیشرفتی نداشتیم ولی امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان به کمک جوانان و دانشمندان بومی در حوزه نظامی به پیشرفت‌های چشمگیری از جمله ساخت موشک‌هایی با برد بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر که از داخل مرزهای ایران تا دهانه خلیج عدن دقیقا هدف را منهدم می‌کند رسیده‌ایم و امروز کسی فکر این را نمی‌کرد که رزمندگان اسلام در دورترین نقطه دریاها بتوانند تفنگداران دریایی آمریکا و انگلیس را به اسارت بگیرند و همه این موضوعات از صحنه‌های دفاع مقدس الگو گرفته شده است. 
فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم به تاریخ غنی فرهنگی، دینی و هنری ایران از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: گفتمان اسلام یکی از ماندگارترین گفتمان‌ها است که از صدر اسلام تاکنون در ایران بوده و همچنان نیز وجود دارد و اگر این گفتمان آورده داشته باشد ماندگاری همیشگی خواهد داشت و در این راستا گفتمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و جمهوری اسلامی بهترین گفتمان و پایدارترین گفتمان ها می باشد.
ابوالفضل غنی زاده در ادامه منطقه ارسباران را مهد هنر و فرهنگ برشمرد و افزود: هنرمندان  این منطقه با ایجاد آثار فاخر و درخشان خود بسیاری از دلاورمردی‌ها، آداب، سنن و رسوم این منطقه را به تصویر می‌کشند و این آثار برای چندین سال بازگو کننده دلاورمردی‌ها، آداب و رسوم مردمان و زنان این منطقه خواهد بود که نمونه آن در کتاب قاب سرخ به تصویر کشیده شده است.
وی از برگزاری جشنواره شعر و رونمایی از کتاب "ادب مقاومت" در حوزه دفاع مقدس شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری این جشنواره با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باشیم.
فرماندار اهر همچنین از برگزاری نشست عاشیق‌ها در حوزه مقاومت، برگزاری جشنواره های تئاتر کوتاه ارسباران و سومین جشنواره عکس ارسباران در آینده نزدیک نیز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از موضوعات نشست عاشیق ها و جشنواره‌ها در حوزه دفاع مقدس، شهدا، مدافع حرم و... می‌باشد خواستار حمایت مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این موارد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز در این مراسم از حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه جمع آوری، چاپ و نشر کتاب فاخر قاب سرخ که تصاویر مادران و پدران شهید با مضمون سبک زندگی خانواده شهدا به تصویر کشیده شده است تقدیر و قدردانی کرد. 
الیاس ممی پور گفت: خلق اینگونه آثار فاخر فرهنگی و هنری که به صورت کتاب، نوشته، عکس و… به چاپ می رسد باعث زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا به نسل‌های آینده خواهد بود و باید از این هنرمندان به جد حمایت شود. 
گفتنی است، با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرماندار اهر، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا و ایثارگران و هنرمندان از مقام شامخ جانبازان تجلیل و در ادامه از کتاب "قاب سرخ" آلبوم تصاویر مادران و پدران شهید با مضمون سبک زندگی خانواده شهدا اثر "سعید قاسمی" هنرمند عکاس این شهرستان رونمایی شد. 
انتهای پیام/
ضرورت بازنشر وقایع و اتفاقات دفاع مقدس و جبهه مقاومت به نسل جدید خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار