وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

هیچ پیش‌شرطی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا نداریم

1402/05/17 - 17:58 - کد خبر: 97782 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم.

به گزارش نصر، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه نشست «ایران و بریکس؛ چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» در تهران، با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن و دیدارهایش با مقامات این کشور گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ژاپن صورت گرفت و نخست‌وزیر ژاپن ایده‌هایی را در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها و کمک به این روند مطرح کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره حضور ایران در نشست آتی سران گروه بریکس گفت: آقای رئیس‌جمهور در نشست سران بریکس پلاس در آفریقای جنوبی شرکت می‌کند.
 امیرعبداللهیان همچنین در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است، گفت: عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. از طریق عمان و قطر ماه‌هاست بین ایران و آمریکا در این زمینه تبادل‌نظر می‌شود. 
دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/
 هیچ پیش‌شرطی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا نداریم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار