رویداد ملی " نما " در تبریز آغاز به کار کرد

1402/05/17 - 16:59 - کد خبر: 97774 نسخه چاپی

نصر: رویداد ملی " نما " ( نواوری مشارکت‌های اجتماعی ) با هدف فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه های کاری و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر، " نما " رویدادای است که تلاش می کند برترین ایده های جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخ های مناسب برای حل آن را با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی شناسایی و معرفی کند.
این رویداد سعی دارد بستری فراهم کند تا جوانان بتوانند ایده های خود را در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، رفع مشکلات موجود و بهبود فرایندهای اجتماعی مطرح کنند و سپس با بررسی کارشناسی برترین ایده ها شناسایی و در اردوهای توانمندساز منطقه ای دعوت شوند.
نما مخصوص جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله ای است که در قالب گروه های سه تا پنج نفره و با برخورداری از دغدغه و مسئله مشخص می خواهند ایده های نوآورانه خود را در راستای توسعه مشارکت های اجتماعی به بلوغ و ورطه عمل برسانند.

هر جامعه ای نیازمند ایده های خلاقانه است
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ایده های خلاقانه یکی از نیازهای اساسی هر جامعه ای بوده و وجود این نوع ایده در جامعه با ماندگاری و جهانی شدن آثار می انجامد.
وحید یامین پور روز سه شنبه در مراسم آغازین "رویداد ملی نما" به میزبانی تبریز اظهار کرد: نتیجه همین ایده های خلاقانه، خلق اثر ماندگار بازار تبریز است که اکنون به عنوان یک اثر هنری، در جهان ماندگار شده است.
وی افزود: انسان هایی هنر را خلق می کنند که از علم خود فراتر می روند و اثرات چنین انسان هایی همواره در جهان شناخته می شود.
یامین پور با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت انسان اظهار کرد: شکل گیری روابط میان فردی معمولا در ۲ سطح قرار دارد که شامل اخلاق حرفه ای و کرامت درونی انسان هاست و این نوع کرامت، هسته اصلی اخلاق حرفه ای را تشکیل می دهد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مشارکت های اجتماعی اظهار کرد: مشارکت اجتماعی یک کنش جمعی است و در آن افراد مجموعه یاد می گیرند چگونه همکاری کنند و یک تشکل اجتماعی را تشکیل دهند.
وی افزود: برای تشکیل اخلاق حرفه ای کار، نیازمند کرامت انسانی هستیم و این اتفاق بدون کرامت انسانی به نتیجه نخواهد رسید.
یامین پور گفت: اخلاق اجتماعی و فردی یک اصل دارد که بر اساس آن افراد نباید خود رای و خودپسند باشند.
به گزارش ایرنا، رویداد ملی نما از امروز تا ۱۹ مردادماه به میزبانی مرکز رشد و فن آوری دانشگاه تبریز برگزار می شود.
گروه های جوان ۱۸ تا ۲۵ سال چه در قالب سمن یا گروه های دوستانه که ایده ای نو در حوزه مسائل اجتماعی دارند، می‌توانند از طریق درگاه namaevent.com در رویداد نما ثبت نام کنند.
انتهای پیام/
رویداد ملی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار