یادداشت/

خبرنگاران، مطالبه گران حقوق مردم از مسئولان

1402/05/17 - 09:24 - کد خبر: 97736 نسخه چاپی

نصر: خبرنگاران به واسطه ارتباط با مسئولان، وظیفه مطالبه حقوق مردم از مسئولان را بر عهده داشته و عدم انعکاس صحیح اخبار بی اعتمادی عمومی را در پی خواهد داشت.

به گزارش نصر، در روزگاری که رفته رفته فضای رسانه ای یکی مهم ترین وسیله های مطالبه گری مردم محسوب می شود، خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در زمینه پیگیری مشکلات مردم از مسئولان بر عهده دارند و امروزه تنها رسانه هایی اعتبار و مقبولیت بیشتر در میان مردم دارند که اخباری صحیح و بدون طرفداری در اختیار مردم قرار می دهند.
متاسفانه در سال های گذشته برخی رسانه ها از وظیفه خود غافل شده و به جای مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم اخباری ضد و نقیض از مشاهدات عینی مردم منتشر می کنند که همین امر موجب بی اعتمادی مردم به تمام رسانه ها می شود و در نتیجه رسانه هایی که قلم خود را به هیچ قیمتی نمی فروشند تحت تاثیر رسانه های مذکور مورد ظلم عمومی قرار می گیرند.
تاثیر رسانه در جامعه امروزی سبب شده است که مسئولانی که در وظایف خود کوتاهی می کنند، خیلی زود این کوتاهی شان بروز یافته و به چالش کشیده شوند و همین موضوع تلنگر جدی به مسئولان است تا مردم را به وسیله رسانه ها بر بالای سر خود ببیند که همین موضوع نشان دهنده ارزش بالای رسانه و جایگاه خبرنگاران واقعی است‌.
در مقابل خبرنگارانی که بجای پیگیری مطالبات وارد تیم مقصران می شوند تا چشم خود را بر مشکلات مردم ببندند، بیشترین خیانت را به مردم و حتی اصحاب رسانه می کنند چراکه مردم به دلیل سختی دسترسی به مسئولین خبرنگاران را نماینده خود در پیگیری مشکلات می دانند و در صورت انعکاس خبر غیر واقعی سبب می شوند مردم هیچ خبری را باور نکنند و در واقع جایگاه رسانه متزلزل می شود.‌
بیان حقایق اولین و مهم ترین رسالت یک خبرنگار بوده و این امر می تواند جامعه را در مسیر درست قرار دهد چراکه عدم چشم پوشی صاحبان قلم از کاستی ها سبب می شود مسئولین یک امر موظف به رفع کاستی ها باشند.
روز خبرنگار نیز مهم ترین روز برای یک خبرنگار است تا به اخباری که در طول یک سال منتشر می کند تامل کند که این اخبار تا چه اندازه به واقعیت نزدیکی داشته است که در صورت تطابق با واقعیت نمره قبولی خبرنگار ثبت خواهد شد.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
خبرنگاران، مطالبه گران حقوق مردم از مسئولان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار