مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

افزایش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری/ 800 میلیارد تومان معوقه داریم

1402/05/16 - 19:18 - کد خبر: 97724 نسخه چاپی

نصر: مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای افزایش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی جمالوندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار، با تشریح عملکرد بانک مسکن آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات مختلف خرید و ساخت مسکن، افزود: رقم تسهیلات مسکن چند سال ثابت مانده بود و اما امسال با پیگیری های انجام شده رقم تسهیلات خرید مسکن به صورت انفرادی در کلان شهرها به 320 میلیون تومان و برای زوجین 640 میلیون تومان افرایش یافته است.
وی ادامه داد: رقم تسهیلات مسکن برای شهرستان ها نیز به صورت فردی 240 میلیون تومان و برای زوجین 480 میلیون تومان است. البته متقاضیان در همه مناطق می توانند از میزان 160 میلیون تومان تسهیلات جعاله هم استفاده کنند.
جمالوندی در ادامه با بیان اینکه متوسط مصارف و منابع بانک‌ها در استان ۸۳ درصد است، اظهار کرد: اما این رقم برای بانک مسکن ۲۳۳ درصد است و بانک مسکن در آذربایجان شرقی حدود ۲.۵ برابر منابع موجود خود را تسهیلات پرداخت کرده است.
وی گفت: بانک‌ها بر اساس منابع و آورده مردم تسهیلات پرداخت می کنند و هر چقدر مردم و سرمایه گذاران استان در بانک مسکن سپرده گذاری بیشتری داشته باشند، دست ما برای پرداخت تسهیلات بیشتر بازتر خواهد بود. البته ما تلاش می‌کنیم تا مصارف و منابع بانک مسکن در استان به زودی به تعادل برسد.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی در ادامه از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برای بافت های فرسوده خبر داد و افزود: تاکنون تسهیلات بافت فرسوده به مبلغ 300 میلیون تومان برای یک هزار و ۵۲۴ واحد در آذربایجان شرقی پرداخت شده است، امسال هم نگاه ویژه‌ای بر روی بافت فرسوده داریم و با توجه به این‌که بافت فرسوده نیاز به تامین زیرساختی ندارد، در بودجه سال ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم تا با قدرت بیشتری وارد میدان بازسازی بافت های فرسوده تبریز شویم.
جمالوندی ادامه داد: 16 هزار و 42 واحد تسهیلات مسکن ملی هم در سطح آذربایجان شرقی پرداخت شده است.
وی در ادامه از وجود معوقات چشمگیر بانک مسکن در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ما حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات معوق داریم که بیش از نصف این معوقات هم در مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان هستند. رقم بدهی ها کم، اما تعداد آنها زیاد است.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی در پرداخت به موقع مطالبات بانکی و نقش رسانه ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: اگر این معوقات به موقع به بانک برگردد، می‌توانیم تسهیلات بیشتری در اختیار مردم قرار دهیم و امیدواریم این فرهنگ در جامعه گسترش یابد تا مشتریان محترم بانکی بدهی خود را به موقع به بانک ها پرداخت کنند تا بتوانیم تسهیلات بیشتری به مردم پرداخت کنیم.
انتهای پیام/
افزایش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری/ 800 میلیارد تومان معوقه داریم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار