معاون اول رئیس جمهور خبر داد:

می خواستند دلار 80 هزار تومان شود

1402/05/16 - 17:26 - کد خبر: 97718 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رئیس جمهور گفت:در شهریور با اغتشاشات مواجه شدیم، آمریکایی‌ها یک جا ۵۰ و جای دیگر ۳۵۰میلیون دلار برای تقابل رسانه‌ای با ایران هزینه کردند ولی دولت سیزدهم با آرامش شرایط را کنترل کرد.

به گزارش نصر، محمد مخبر، امروز دوشنبه (۱۶ مرداد) در آئین گرامیداشت روز خبرنگار گفت: ایام کرونا در شهریور ۱۴۰۰ روزانه حدود ۷۵۰ نفر فوتی داشتیم نه واکسن به ما داده شد و نه اجازه تولید داده شد و از پول خود نتوانستیم واکسن وارد کنیم.
 وی افزود: ذخایر راهبردی کشور به گونه‌ای بود که برخی شب‌ها نگران جدی هفته‌های پیش رو در آن زمان بودم. فروش نفت شرایطی را تجربه کرد که روزی حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می‌رسید ولی به پول آن دسترسی نداشتم.
 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه پول‌های بلوکه شرایط نا به سامان داشت و اجازه دسترسی نداشتیم، گفت: برای تهیه کالای اساسی از پول‌های خود در کشورهای همسایه نمی‌توانستیم استفاده کنیم‌.

توضیحات معاون اول رئیس جمهور درباره کارشکنی آمریکایی‌ها در آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سه کشور
مخبر گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ تورم در حد تورم سال ۱۴۰۰ نگه داشته شد. در یکی از مناسبت‌های مذهبی که روز شنبه و تعطیل بود، قیمت ارز در نزدیک نیمه شب در حدود ۱۲ دقیقه، حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان اضافه شد، نه ارزی وارد شده بود نه اتفاق خاصی افتاده بود. دولت طی این مدت به لحاظ عملیاتی موفق بوده است.
 وی با بیان اینکه در سه کشور که توافق به خوبی انجام شده بود، بعد ۲۴ ساعت توافقات لغو شد، افزود: در برخی کشورها توافق انجام شده تا ارز وارد کشور شود و ۲۴ ساعت بعد از توافق نماینده آمریکا توافقات را به هم زد.

رشد تولید از عدد منفی در آغاز به کار دولت سیزدهم به چهار درصد رسیده است
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شعار امسال ویژگی‌هایی به نسبت سال‌های گذشته دارد، نخست اینکه برای اولین بار شعار رهبر معظم انقلاب کمی است. در اسفند ۱۴۰۱ تورم ۴۶ درصد بوده و عدد تورم در اسفند ۱۴۰۲ نمایانگر فعالیت دولت در این یک سال خواهد بود.
 وی افزود: نکته دیگر رشد تولید است، رشد تولید سال‌ها منفی بوده ولی در این دولت با تمامی اتفاقات با رشد چهار درصدی مواجه شدیم. خداوند هرچه نعمت بوده به جمهوری اسلامی عرضه داشته است.

در اغتشاشات سال گذشته آمریکایی‌ها ۴۰۰ میلیون دلار برای تقابل رسانه‌ای با ایران هزینه کردند
معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهریور با اغتشاشات مواجه شدیم، در تاریخ کشوری را سراغ دارید که ۵۰ هزار نفر را از کشوری دیگر بردارند و به کشوری دیگر ببرند و پول هتل و غذای آنها را بدهند تا علیه آن کشور اغتشاش کنند؟ کشورهای غربی تمام خواننده‌های دنیا را جمع کردند و با چندین میلیون دنبال کننده، علیه جمهوری اسلامی همخوانی کردند.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها یک جا ۵۰ و جای دیگر ۳۵۰ میلیون دلار برای تقابل رسانه‌ای با ایران هزینه کردند ولی دولت سیزدهم با آرامش و قوت شرایط را کنترل کرد. آخرین هجمه آنها این بود که تمام رسانه‌هایی که برای به خیابان آوردن مردم در ایام اغتشاشات بسیج کردند ولی توفیق نیافتند را روی ارز تجمیع کردند. دشمنان کمر همت را بسته بودند تا نرخ ارز را به ۷۰ یا ۸۰ هزار تومان برسانند.

مردم عزتمندی داریم و باید با عزت زندگی کنند
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برای سه دهک جامعه کالابرگ را راه‌اندازی کردیم تا ارزاق را با قیمت مناسب تهیه کنند. کاش لیستی از کارها و اقدامات دولت در نفت پتروشیمی کشاورزی و معدن و دریا و دیجیتال را برایتان می‌خواندم اما ساعت‌ها زمان‌می برد. باید دلمان قرص باشد و همت کنیم و نعمت‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم، مردم عزتمندی داریم و باید با عزت زندگی کنند.

اگر نفت ما به پتروشیمی تبدیل می‌شد تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشت
معاون اول رئیس جمهور گفت: چرا کشورهایی که از ما کمتر گاز دارند سالانه یکصد میلیارد دلار گاز صادر می‌کنند؟ ما در عسلویه ۲۳ پالایشگاه گاز داریم ۲۰ میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری دارد تا ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم.
 
وی افزود: بزرگترین هلدینگ مس را در دست راه اندازی داریم، اگر نفت ما به پتروشیمی تبدیل می‌شد تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشت الان برای بنزین و گازوئیل و پتروشیمی ما سر و دست می‌شکنند.
 مخبر با بیان اینکه ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل داریم در دنیا هر کشوری که یکصد کیلومتر دریا داد یک کشور را اداره می‌کند، تصریح کرد: سه استان شمالی ما اندازه هلند مساحت دارند اما آنها ۲۰ میلیارد دلار صادرات کشاورزی دارند.
 وی افزود: هر کس دلش به حال مردم و کشور می‌سوزد کمک کند مشکلات را حل کنیم.
 مخبر با بیان اینکه اگر ۲۰ کیلومتر راه‌آهن شلمچه را به بصره و ۱۶۰ کیلومتر ریل رشت به آستارا وصل کنیم با آن ۲۰ کیلومتر به مدیترانه و با این رشت آستارا به دریای سیاه متصل می‌شویم، تصریح کرد: ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب بسیار مهم است هر یک از مقامات دنیا می آیند می‌پرسند این مسیر ترانزیتی شمال جنوب چه زمانی راه می‌افتد.
انتهای پیام/
می خواستند دلار 80 هزار تومان شود خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار