خبر/

کاهش 30 درصدی حوادث در واحدهای صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی

1398/02/05 - 12:54 - کد خبر: 977 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته در سال 97 شاهد کاهش 30 درصدی حوادث در واحدهای صنعتی و معدنی استان بودیم.

به گزارش نصربه نقل ازایسنا، عین اله شجاعی با اشاره به کاهش مصدومیت و تلفات انسانی در سال گذشته، افزود: در زمینه تلفات انسانی و مصدومیت ناشی از حوادث صنعتی نیز کاهش 10 درصدی نسبت به سال قبل از آن را شاهد بودیم . 
  
وی ادامه داد : این روند کاهشی هم در واحدهای مستقر در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و هم در واحدهای صنعتی خارج از شهرک های صنعتی مشهود بوده است. 
  
شجاعی با اشاره به عمده دلائل کاهش آمار حوادث در واحدهای صنعتی گفت: گسترش فرهنگ HSEE در بین واحدهای صنعتی و معدنی، ارتقاء سطح آگاهی و افزایش ضریب ایمنی در واحدها، افزایش تعداد و ساعات دوره‌های آموزشی جهت پرسنل واحدهای صنعتی، افزایش تعداد بازدیدهای فنی کارشناسان HSEE سازمان از واحدهای صنعتی و معدنی، حساسیت و تاکید ویژه بر اجرای برنامه جامع HSEE وزارت متبوع و دستورالعمل های ابلاغی از عمده ترین دلایل روند کاهشی حوادث در واحدهای صنعتی است . 
  
وی اضافه کرد: شناسایی کانون‌های خطر در واحدهای صنعتی و معدنی و تهیه گزارشات درس آموزی از حوادث و ارسال آن‌ها به واحدهای مذکور جهت پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و تداوم ارتقاء سطح آگاهی و دانش پرسنل صنایع و ایمن سازی فرایندهای کاری در حوزه صنعت و معدن از اولویت‌های کاری سازمان صمت استان در سال 98 خواهد بود.
انتهای پیام/

کاهش 30 درصدی حوادث در واحدهای صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار