نقی پور تاکید کرد:

تشدید نظارت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای رفع موانع سلامت

1402/05/16 - 13:46 - کد خبر: 97698 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نظارت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پنج حیطه تشدید شده است؛ هرگونه زیرمیزی بگیران پزشکان تخلف محسوب شده و با در اختیار داشتن مستندات لازم، متخلفان را به تعزیرات حکومتی معرفی خواهیم کرد.

به گزارش نصر، "بهمن نقی پور"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ششمین نشست خبری با اصحاب رسانه به پیشرفت فیزیکی قابل توجه بیمارستان یک هزار تختخوابی استان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از ۶ سال پیش کلنگ زنی شده است و پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر به ۲۲ درصد رسیده است و برای تکمیل آن به بیش چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
این پروژه ملی، بودجه ملی هم دارد، ولی با این بودجه‌ها تمام نمی‌شود از این‌رو از راه‌های مختلف اعم از گرفتن بودجه در سفر رئیس جمهور و مولدسازی املاک علوم پزشکی است.
وی با بیان اینکه پیری جمعیت یک چالش جدی برای آینده است و لازم است موانع رفع شوند تا جوانی جمعیت انجام بگیرد، اظهار کرد: در حوزه بهداشت اقدامات متعدد در حوزه جوانی جمعیت انجام شده است، معتقدم باید برای حوزه جوانی جمعیت اهمیت ویژه ای قائل بود، زیرا پیری جمعیت می‌تواند معضلی بزرگ برای آینده کشورمان باشد و این اصلا به بحث‌های سیاسی مربوط نیست و همه باید از اهمیت این موضوع آگاه باشیم.
نقی پور به علت عدم استقبال مردم از سیاست های افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: از سال گذشته بررسی های لازم در مورد عدم استقبال مردم از جوانی جمعیت را شروع کرده ایم و علل های متفاوتی وجود دارد و بعد از بررسی سهم هر عامل، نتایج را اعلام خواهیم کرد.
وی در خصوص زیرساخت های بهداشتی و درمانی برای افزایش جمعیت ابراز کرد: در رابطه با زیر ساخت ها کمبودی وجود ندارد و نسبت به تجهیز سیستم درمانی نگرانی وجود ندارد.
نقی‌پور تصریح کرد: در آمارهای کسب شده، شاهد هستیم که تعداد فرزندان زوجینی که از وضعیت مالی خوبی بهره مند هستند، کمتر از سایرین است؛ لذا مسائل اقتصادی را نمی‌توان اولویت اصلی این موضوع دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اقدامات این دانشگاه برای تامین داروهای کمیاب اشاره کرده و گفت: کمبود های لازم در حوزه دارو توسط اساتید و مجموعه های تحقیقاتی بررسی شده و برای سه نوع دارو با کمبود تولید در کشور که واردات میلیون دلاری داشته، قراردادی با صنعت دارو بسته شده تا آن را تولید کنند و همچنین ۱۰ داروی دیگر استراتژیک نیز تامین خواهیم کرد.
وی به اقدامات نظارتی در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: در چهار ماه اخیر ۹ دندانپزشکی غیر مجاز پلمپ شده و ۷ مطب دیگر به واحد بررسی معرفی شده است. قطعاً اجرای این نظارت‌ها برای همه یکسان خواهد بود و معتقدم این موضوع باید در تمامی مجموعه ها اتفاق بیفتد.
نقی پور ادامه داد: در ۴ ماه اخیر ۱۴ مورد اردوی جهادی در مناطق روستایی و محروم برگزار شده و نیروهای جهادی چند روز در کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقر شده و به مددجویان تحت پوشش خدمات ارائه دادند.
وی در خصوص مهاجرت برخی پزشکان گفت: تعدادی از کادر درمان استان مهاجرت کرده و یا مرخصی بدون حقوق گرفته و به کشورهای دیگر برای طبابت رفته اند. پذیرش تعداد کارکنان افزایش یافته ولی همچنان این دغدغه مهاجرت همکاران وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه رشته پزشکی یکی از دشوارترین رشته‌های دانشگاهی است، ادامه داد: تجربه برخی دشواری‌ها توسط رزیدنت‌های دانشجو که در حال تحصیل در دو بخش تئوری و بالینی هستند، به پختگی کامل آن ها کمک می‌کند.
نقی‌پور در رابطه با مطالبه برخی رزیدنت ها مبنی بر کمبود مزایای آنها گفت: بیش از ۵۰ درصد کمک هزینه رزیدنت‌ها افزایش یافته است و معتقدم این اتفاق منطقی بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با ایجاد همراه سرا در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: بحث ایجاد همراه‌سرا بسیار منطقی است ولی هزینه‌های سنگینی برای ایجاد، نیاز دارد و با توجه به اینکه این امر در چارت بیمارستان ها درج نشده است هیچ بودجه ای به آن تعلق نمی‌گیرد،‌ اما امیدواریم با کمک خیرین همراه سراها در نزدیکی بیمارستان‌ها ایجاد شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف در حوزه درمان، افزایش رویکرد عدالت حوزه سلامت است، گفت: برای اولین بار بیمارستان‌های هریس و اسکو با کسب اعتبار رتبه درجه یک را کسب کردند.
انتهای پیام/
تشدید نظارت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای رفع موانع سلامت سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار