در دیدار مسئولان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران مطرح شد؛

برگزاری پیچینگ انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

1402/05/16 - 13:34 - کد خبر: 97695 نسخه چاپی

نصر: مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در دیدار با کمال تبریزی دبیر و مهدی حیدری رییس نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، حمایت انجمن از این رویداد را در راستای برگزاری پیچینگ و تولید تعدادی فیلم کوتاه اعلام کرد.

به گزارش نصر، کمال تبریزی دبیر و مهدی حیدری رییس نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با مهدی آذرپندار  مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران دیدار کردند. 
در ابتدای این جلسه آذرپندار با اشاره به اینکه شهر تبریز ظرفیت‌ها و استعدادهای درخوری در حوزه فیلمسازی دارد، بیان کرد: تبریز فیلمسازان خیلی خوبی دارد که همواره فیلم‌های خاص خود را ساخته و آثارشان جامعه سینمایی را تحت تاثیر قرار داده است. نکته جالب اینجاست که آثار سینماگران این شهر غالبا از جریان مرسوم سینمای اجتماعی فاصله داشته اند و در ژانرهای فانتزی، وحشت، رازآلود و… به ویژه در حوزه فیلم کوتاه تولید شده‌اند. 
وی افزود: سینمای کوتاه تبریز همچنین در حوزه فیلم تجربی نیز شاخص بوده است. در سینمای بلند نیز چند سالی است که پیوسته از تبریز فیلم‌های سینمایی مختلفی به جشنواره فیلم فجر راه یافته‌اند و «پوست»،«آتابای»، «موقعیت مهدی»، «در آغوش درخت» از جمله آن‌ها هستند. این ظرفیت مهمی است که باید جدی گرفته شود. 
کمال تبریزی دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به ظرفیت‌ها و سابقه انجمن سینمای جوانان ایران در برگزاری‌ جشنواره‌ها و رویدادها از مدیرعامل این نهاد خواست تا همراه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باشد. وی در ادامه گفت: امیدواریم با توجه به موضوعیت جشنواره فیلم اقوام ایرانی و نزدیک بودن محورهای موضوعی این رویداد و زمان برگزاری به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با تاکید بر «بومی گرایی در ژانر» بتوانیم در یک تعامل شایسته و با بهره‌گیری از همراهی و حمایت انجمن در حوزه برگزاری جشنواره و تولید موفق عمل کنیم.
مهدی حیدری رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز در این دیدار عنوان کرد: سینمای مستقل در تبریز و به طور کلی استان آذربایجان در حال جلو رفتن است، زیرا این اعتقاد بین سینماگران وجود دارد که فیلم ‌های این شهر باید هویت و مخاطب داشته باشد. 
حیدری ادامه داد: پتانسیل بالای استان در جهت رشد سینماگران و تربیت و آموزش صحیح آنها این امکان را فراهم می‌کند تا این فیلمسازان با درک درست وارد بدنه سینمای حرفه‌ای شوند که این مستلزم حمایت از فیلمساز هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی است و مسئولان استانی باید برای تحقق این موضوع حمایت همه جانبه داشته باشند تا فیلمساز بدون دغدغه کار خود را جلو ببرد. در این میان وجود دفاتر فعال و پویای انجمن سینمای جوانان ایران در استان‌ها کمک ویژه‌ای می‌تواند در آموزش و تولید فیلم  داشته باشد.
وی همچنین ادامه داد: خوشحالیم که در دوره جدید ریاست انجمن سینمای جوانان ایران شناخت دقیق و درستی نسبت به فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه وجود دارد و این توانمندی قطعا می‌تواند به ما نیز در پیشبرد برنامه‌های جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی کمک کند.
حیدری خاطر نشان کرد: این جشنواره به جهت موضوع و شعار خود «اقوام؛ ریشه ایران زمین» رویدادی استراتژیک و مهم برای سینمای ایران محسوب می‌شود و ما رویکردمان معطوف به نمایش و تاکید بر اتحاد همه اقوام ایرانی در عین تنوع فرهنگی و اقلیمی و بومی آن‌هاست. 
در ادامه این دیدار برای حمایت و همراهی انجمن در برگزاری پیچینگ به منظور تولید چند فیلم کوتاه با تاکید ویژه تر بر موضوع اقوام ایرانی و حمایت از جشنواره فیلم اقوام ایرانی در ابعاد رسانه‌ای، جوایز و… توافقاتی صورت گرفت.
کریم فرشاد مدیر اجرایی و رکسانا قهقرایی مدیر روابط عمومی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز در این جلسه حضور داشتند.
نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر تبریز برگزار خواهد شد. جزییات فراخوان و اخبار این رویداد در سایت جشنواره به نشانی www.aghvamfilm.com قرار دارد.
انتهای پیام/
برگزاری پیچینگ انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار