رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

نگران سلامت مردم در اثر خشک شدن دریاچه ارومیه هستیم + فیلم

1402/05/16 - 11:48 - کد خبر: 97687 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نگرانی های شدیدی برای خشک شدن دریاچه ارومیه وجود دارد و ما مسئول سلامتی مردم هستیم و در این باره با هیچ کس شوخی نداریم حتی اگر به ضرر خودمان تمام شود.

به گزارش نصر، "بهمن نقی پور" در ششمین نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص سوال خبرنگار نصر مبنی بر اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر سلامت و بهداشت مردم منطقه اظهار کرد و گفت: در حال حاضر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نگرانی بسیار زیادی از بابت خشک شدن دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر سلامت مردم نتطقه شمالغرب کشور دارد
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک محفل علمی و فارغ از هرگونه سیاست ها، باید تمامی گفته ها بر اساس مستندات علمی باشد.
اخیرا کارگروهی از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پرشکی تبریز، در مورد خطرات احتمالی خشک شدن دریاچه تصویب و معرفی شده است اما طی تحقیق و بررسی که این معاونت در حال انجام است، فعلا هیچ مستندی در خصوص آسیب هایی نظیر بیماری های سرطان ریوی و فشارخون بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه در دسترس نداریم.
 

نقی پور اذعان کرد: بی تردید هر زمانی که به یافته و نتیجه ای در این خصوص برسیم، آن را رسانه ای خواهیم کرد. ما مسئول سلامتی مردم هستیم و در این باره با هیچ کس شوخی نداریم حتی اگر به ضرر خودمان تمام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نگرانی از اتفاقات احتمالی برای سلامت مردم بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است و نمی توان در این خصوص دست روی دست گذاشت تا بعد از اتفاق ناخوشایند اقداماتی انجام دهیم. لذا باید پیشگیری های لازم در این خصوص را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: از مسئولین خواهشمندم به فکر احیای دریاچه ارومیه باشند تا خطرات زیستی، سلامت مردم کشور را تهدید نکند.
نقی پور تصریح کرد: برای اولین بار در کشور کمیته کاهش بار بیماری های استان توسط اساتید حوزه و رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت جدی و عملیاتی برگزار شده است که در دستور کار این حوزه، بحث اثرات احتمالی که خشک شدن دریاچه ارومیه بر سلامت مردم خواهد گذاشت، و اقدامات لازم بررسی خواهد شد.
 

انتهای پیام/
نگران سلامت مردم در اثر خشک شدن دریاچه ارومیه هستیم + فیلم سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار