مدیر درمان تامین اجتماعی استان؛

۳۸۰ میلیارد ریال برای توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی هزینه شد

1402/05/16 - 10:36 - کد خبر: 97679 نسخه چاپی

نصر: مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در یک سال گذشته حدود ۳۸۰ میلیارد ریال برای توسعه مراکز درمانی و ایجاد امکانات لازم در حوزه درمان این استان هزینه شده است.

به گزارش نصر، حسن سیدی روز دوشنبه در گفت و گویی راه اندازی دستگاه های پیشرفته سنجش تراکم استخوان و ماموگرافی در بیمارستان های عالی نسب و ۲۹ بهمن تبریز را از جمله اقدامات مهم معاونت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: خرید و راه اندازی تعداد هفت دستگاه دیالیز به منظور جایگزینی دستگاه های فرسوده و قدیمی در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز نیز در همین مدت به سرانجام رسید.
وی جایگزینی تعداد یکصد دستگاه تخت بستری به جای تخت های قدیمی بیمارستان عالی نسب، خرید سی تی اسکن ۳۲ قطعه پیشرفته برای بیمارستان ۲۹ بهمن، خرید و جایگزینی یونیت های(صندلی) دندانپزشکی درمانگاه های شهید مختاری، شهید ملک پور و شهرستان شبستر، تجهیز آزمایشگاه بیمارستان ۲۹ بهمن به سل کانتر (شمارنده سلول) پیشرفته و خرید هیتر کولر پمپ های قلبی ریوی برای بیمارستان عالی نسب را از دیگر اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد.
سیدی ادامه داد: خرید دستگاه های اتوکلاو ۵۰۰ لیتری، تعداد ۳۰ دستگاه مانیتور علایم حیاتی، ۲۲ دستگاه پمپ سرم و سرنگ، ۲۳۲ کنسول گازهای طبی، دستگاه سونوگرافی کالر داپلر پیشرفته (نوعی سونوگرافی) درمانگاه شهرستان بناب و دستگاه اتو آنالیزور آزمایشگاهی(تجزیه و تحلیل کننده شاخص های بیوشیمیایی) شهرستان های آذرشهر و میانه نیز در همین راستا به انجام رسیده است.
وی توجه به ارتقای کیفیت خدمات را از دیگر برنامه های اولویت دار مدیرت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: بر همین اساس طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز در چهار محور تجهیزات و امکانات، بهداشت و خدمات رفاهی و تاسیسات به اتمام رسیده و نوسازی تخت های بیماران نیز ر دستور کار قرار دارد.
سیدی با اشاره به اینکه دفترچه های درمانی در تمام مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی به طور کامل حذف شده است، گفت: اجرای نسخه های الکترونیکی نیز در سطح استان به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است و طرح بستری رایگان بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی نیز به مورد اجرا گذاشته می شود.
وی از اجرای طرح بستری رایگان بیماران در شهرهای بدون مراکز بستری تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: بر همین مبنا فرآیند تشکیل پرونده برای بیماری های مزمن نیز در تمام شهرستان ها ادامه دارد .
سیدی کاهش زمان نوبت دهی ام آری آی در مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را یکی از موفقیت های مهم کیفی سازی خدمات در این حوزه اعلام کرد که طی آن مدت نئوبت دهی از سه ماه قبل به ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است.
وی کسب رتبه اول کشوری در زمینه میزان رضایت مندی بستری در مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی طی سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: طبق نظرسنجی های انجام شده میزان رضایت از بستری ها در استان ۸۹ درصد است.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ارایه خدمات درمان مستقیم را از ماموریت ها و رسالت های مهم این مدیریت بیان کرد و گفت: در حال حاضر مردم آذربایجان شرقی تنها از ۲ مرکز درمانی ۲۹ بهمن با ۱۰۰ تخت و بیمارستان عالی نسب با ۳۰۰ تخت استفاده می کنند که این امکانات برای جمعیت چهار میلیونی استان که بیش از ۲ میلیون نفر آنها زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، کفاف نمی کند.
انتهی پیام/
۳۸۰ میلیارد ریال برای توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی هزینه شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار