مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛

جریان آب منطقه باغمیشه تبریز برقرار شده است

1402/05/16 - 09:27 - کد خبر: 97674 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: جریان آب مناطقی از باغمیشه تبریز که دچار قطعی موقت یا افت فشار شده بود، برقرار شده است.

به گزارش نصر، محمد خانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: اکنون جریان آب در تمام نقاط تبریز پایدار است به خصوص مناطق مورد اعتراض شامل قسمتی از شهرک باغمیشه تبریز هم اکنون برقرار شده است.
وی اطمینان داد سه تا چهار روز آینده با اقدامات تخصصی و فنی پیش بینی شده از طرف آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مناطق محدود دچار مشکل شده در روز گذشته، آب پایدار مستمر خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، با کاهش بارندگی ها در آذربایجان شرقی، افزایش دما و کاهش منابع آبی در استان کمتر از پنج درصد مناطقی از باغمیشه تبریز دچار افت یا قطعی موقت آب بودند.
در چند روز اخیر آب برخی مناطق شهرک باغمیشه در ناحیه مرتفع شهر تبریز با قطعی پراکنده روبه رو بود. قطعی آب در آپارتمان‌های فاقد پمپ بیشتر گزارش شده است.
یکی از مشکلات شهر تبریز نبود رینگ آبی است چراکه ۶۰ درصد آب شرب تبریز از زرینه رود، ۲۵ درصد از چاه ها و ۱۵ درصد آب نیز از سد نهند تبریز تامین می‌شود.
با اجرا و تکمیل رینگ آبی تبریز که مسئولان وعده بهره برداری آن را در چند ماه آینده داده اند پروژه علاوه بر توزیع متوازن منابع آبی در کل مناطق، بحث عدالت آبی در زمان‌های مقتضی همچون قطعی‌های اضطراری نیز رعایت خواهد شد.
جمعیت کلانشهر تبریز حدود ۲ میلیون نفر است.
انتهای پیام/
جریان آب منطقه باغمیشه تبریز برقرار شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار