فرمانده کل سپاه پاسداران:

خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند

1402/05/15 - 13:46 - کد خبر: 97631 نسخه چاپی

نصر: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خبرنگاران صاحب تعهد و سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند اما چگونگی انتقال واقعیت‌ها هم بسیار مهم است.

به گزارش نصر، حسین سلامی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در دنیای امروز هیچ نقطه خنثی‌ وجود ندارد و هیچ خبرنگاری در دنیا بدون سوگیری ‌خاص و بدون قرارگرفتن در زمینه راهبردی یک محیط فعالیت نمی‌کند. آنچه که در دنیای خبر اتفاق می‌افتد یک واقعیت جدا از تاریخ، جغرافیا و محیط اجتماعی‌، وضعیت سیاسی، شرایط اقتصادی نیست.
وی با بیان اینکه مهم است که ما عقبه جهانی رویدادی که آن را خبررسانی می‌کنیم بدانیم، اظهار کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند از درون حوادث، روند بسازند. یعنی اگر حادثه‌ای در نقطه‌ای روی بدهد آن را به یک خط ممتد و خط را به یک سطح و سطح را به فضا تبدیل کنند و از یک رویداد کوچک در مقیاس تاکتیکی یک اثر راهبردی بسازند.
فرمانده کل سپاه یادآور شد: خبرنگاران با قدرت کلمات و تصاویر آشنا هستند. کلمات صاحب قدرت و تصاویر صاحب ظرفیت هستند، استعداد به حرکت درآوردن جوامع را دارند. قدرت تکثیر و انتقال، تغییر نگاه، نگرش و تهییج و تحریک‌کنندگی دارند و همه اینها در کلمات و تصاویری که خبرنگاران مخابره می‌کنند، وجود دارد. البته در اصول خبرنگاری، خبر باید کوچکترین آسیب را به جامعه وارد کند اما وقتی خبر در فضای جنگ منتشر می‌شود، درست مانند مشابه آنچه در فضای جنگ سخت اتفاق می‌افتد، دشمنان تلاش می‌کنند با آتشباری از کلمات، ذهن‌ها را تخریب و اعتمادها را از بین ببرند. اراده‌ها را تسلیم و باورها را سست و ارزش‌ها را تغییر دهند و بر باورها غلبه کنند و ذهن و دل را در تسخیر خود بگیرند.
سلامی افزود: خبرنگاران صاحب تعهد هستند، تعهد و وفاداری به ارزش‌هایی که در دامنه آن قلم می‌زنند یا کلامی را منتشر و یا تصویری را می‌سازند. خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند و چگونگی انتقال یک واقعیت بسیار مهم است.
انتهای پیام/
 خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار