تحلیل «نصر» از انتخابات سومین هیات رئیسه شورای شهر تبریز؛؛

چالش رئیس شورا در سال سوم / اعضای شورا با هم همگرا نیستند

1402/05/15 - 05:35 - کد خبر: 97597 نسخه چاپی

نصر: با توجه به این که رای هر سه کاندیدای ریاست شورا مساوی است و هیچ کدام رای نخواهند آورد، احتمال می رود از رئیس اصلی امروز رونمایی شود!

به گزارش نصر، انتخابات هیئت رئیسه سال سوم شورای شهر تبریز امروز 15 مرداد در عمارت ساعت برگزار می شود. 
انتخابات هیئت رئیسه سال سوم متفاوت تر از دو سال قبل بوده و تغییر در موازنه سیاسی و تعویض ریل اداره شورا خواسته مردم و اعضای شورا است، این تغییر و تعویض نه یک احتمال بلکه ضرورت است. 
شورای ششم شهر تبریز از اولین روز تاکنون روز های پرفراز و نشیبی داشته و اکنون نیز در ابتدای سال سوم از جلسات اکثریت و اقلیت و تقسیم بندی های شکل گرفته معلوم است که سال سوم چه خواهد شد، "سالی که نکوست از بهارش پیداست". 
در انتخابات سال سوم اعضای شورا و برخی دست های پشت پرده در خارج از شورا و حتی شخص شهردار نیز طبق شنیده ها در تصمیم اعضا برای انتخابات امروز نقش داشته و می‌توان از نقش آن بعنوان مهم ترین نقش ها اشاره کرد. 
با توجه به این که رای هر سه کاندیدای ریاست شورا مساوی است و هیچ کدام رای نخواهند آورد، احتمال می رود رئیس اصلی امروز رونمایی شود! 
انتخابات هیئت رئیسه در نهاد های انتخابی تنها یک بار و در آغاز فعالیت ادوار آن ها برای افکار عمومی اهمیت دارد و پیگیری می شود.
در میانه فعالیت ادوار این نهاد ها، انتخابات هیئت رئیسه یک رویداد صرفا داخلی تلقی می شود و اهمیت چندانی نمی یابد.
در نظرسنجی ها مختلف نیز مردم نظرشان را در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات هیئت رئیسه برایتان اهمیتی دارد یا خیر؟ بیش از 80 درصد "خیر" جواب داده اند که این نیاز به بحث و ریشه یابی دارد. 
مردم هیئت های بعدی را هر چند که با تغییر در اسامی افراد مواجه شود، ادامه روند قبلی می‌دانند و تغییر اسامی را مستلزم و یا متعاقب تغییر در جبهه‌بندی سیاسی داخل این نهادها تلقی نمی‌کند این امر البته برای انتخابات پیش رو در سال سوم شورای ششم شهر تبریز صادق نیست دست کم از ابتدای مرداد ماه گمانه زنی‌ها و تحلیل‌ها درباره سرنوشت انتخابات هیئت رئیسه شورا بخشی از فضای اجتماعی و رسانه‌ای شهر را به خود اختصاص داده است و افکار عمومی نسبت به آن حساسیت نشان داده اند. 
با توجه به این‌که از آغاز دور ششم شورا همواره شاهد طیف اقلیت، اکثریت و عدم همگرایی بوده ایم احتمال می رود انتخابات هیئت رئیسه امروز نیز به حد نصاب نرسیده یا این که گزینه دیگری غیر از سه گزینه ریاست شورا مطرح و اکثریت آرا را بدست آورد.
در هر صورت امید است نمایندگان مردم در سال سوم نسبت به این امر حساسیت بیشتری نشان داده و در چند روز باقی مانده برای خدمت به شهر تلاش کنند.
انتهای پیام/
چالش رئیس شورا در سال سوم / اعضای شورا با هم  همگرا نیستند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   لیلا   9 ماه پیش  

کو اون نظرسنجی؟ این چه مدل آمار دادنه؟
پژوهشیار