سازنده برنامه ایرانگرد/

مستندساز محبوب و دوست داشتنی هم مهاجرت کرد

1402/05/14 - 13:59 - کد خبر: 97572 نسخه چاپی

نصر: مستندساز معروف و دوست داشتنی که بسیار هم شیرین صحبت می کند از ایران به عمان مهاجرت کرد.

به گزارش نصر، جواد قرایی مستندساز و سازنده سریال پرمخاطب مستند ایرانگرد به دعوت مسئولان عمانی به این کشور مهاجرت کرد تا برای تبلیغ و گسترش گردشگری عمان فعالیت کند.
«جواد قارایی» را با مستندهای ایرانگردی می‌شناسیم؛ برنامه‌ های تلویزیونی که گوشه‌هایی از طبیعت ایران را که پیش از این کمتر کسی آن را دیده و شناخته بود به نمایش می‌گذاشت.



مستندساز محله سوهانک طی سال‌های گذشته بیشتر از آنکه در خانه و محله خود زندگی کرده باشد به روستاها و مناطق بکر و دورافتاده گوشه و کنار کشور سفر کرده است.
می‌گوید آنقدر که وجب به وجب سواحل چابهار را می‌ شناسد، محله و کوچه‌ای را که در آن زندگی می‌کند نمی‌ شناسد. 
 

بیوگرافی جواد قارایی و همسرش
جواد قارایی متولد 7 مهر 1357 در تهران، ایرانگرد و برنامه ساز می باشد.
فارغ التحصیل لیسانس مدیریت جهانگردی است که با برنامه ایرانگرد به شهرت رسید، اصالتا اهل زنجان بوده و صاحب یک فرزند پسر می باشد.

کوهنوردی از 17 سالگی
از پانزده سالگی به سفر علاقمند شدم تا اینکه بصورت حرفه ای از سال 1374 وقتی 17 ساله بودم کوهنوردی را با تشویق پدر و مادرم شروع کردم.
آن سال ها در باشگاه کوهنوودی دماوند ثبت نام کردم و در کنارش علاوه بر درس، دوره های مختلف مثل طبیعت گردی، تاریخ و فرهنگ را گذراندم.

ازدواج
زمانی که تور لیدر بودم قبل از شروع مستند سازی ازدواج کردم. خانواده ام می‌ دانند که من عاشق کارم هستم در کنارش خانواده‌ ام را هم خیلی دوست دارم.
پسرم پارسا 6 اسفند 1390 بدنیا آمد و من تا دو ماهگی اش پیش او بودم و سفری نرفتم و کنار همسرم ماندم. پارسا خیلی به من وابسته است.

همراهی همسر
نمی‌شود همسر کنارم تو سفرها بیاید. در شرایط کاری ما اصلا خانم‌ ها نمی‌ توانند دوام بیاورند. به ویژه پیمایش ‌‌های طولانی، سرما، گرما، طوفان و…
اصلا همین که سرویس بهداشتی نیست را خانم‌ ها نمی‌ توانند تحمل کنند چه برسد به اینکه جای خواب بدی داشته باشیم.
انتهای پیام/
مستندساز محبوب و دوست داشتنی هم مهاجرت کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   وحید   9 ماه پیش  

یک مستندساز به تمام معنا و دوست داشتنی و یک رفیق خوب...چندین بار به وی پیشنهاد دادم تا در منطقه آذربایجان بخصوص تبریز کارهایی انجام دهد و به خاطر عرق و رگ تورک بودنش خیلی هم دوست داشت این کار را انجام دهد ولی گفت: متاسفانه مسئولان تبریز و استان های تورک نشین دوست ندارند تا پتانسیل گردشگری تبریز و آذربایجان به دنیا و حتی در داخل هم معرفی گردد....
پژوهشیار