تداوم سکوت آزاردهنده مسئولان

دو سه روز بعد از وعده وزیر، خبری از اعلام نتایج سمپاد نیست!

1402/05/14 - 06:32 - کد خبر: 97543 نسخه چاپی

نصر: «نتایج آزمون امروز اعلام می‌شود»؛ این خبری است که صبح روز چهارشنبه منتشر شده، اما هنوز جامه عمل نپوشیده است.

به گزارش نصر، از جمله آزمون‌های ورودی در کشورمان که قدمت زیادی دارد و سال‌های طولانی است که برگزار می‌شود، آزمون ورودی برخی مدارس برگزیده، مدارس استعداد‌های درخشان (همان مدارس سمپاد) و مدارس نمونه دولتی است. آزمون‌هایی که ظاهرا قدمت زیاد برگزاری شان هم موجب نشده با نظم و نظام خوبی برگزار شود.
این را می‌شود از اخباری دریافت که هر ساله در خصوص این آزمون‌ها، موعد برگزاری شان، مفاد آزمون، زمان اعلام نتایج آن‌ها و... منتشر می‌شود و گاه اعتراض خیل بزرگ داوطلبان را به دنبال دارد. داوطلبانی که به نوعی کم سن و سال‌ترین افرادی هستند که لقب «داوطلب» را دریافت می‌کنند و در آزمونی سراسری و دشوار، دانسته‌هایشان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
اساسا همین سن و سال کم داوطلبان، نکته مهمی است که برخی کارشناسان با استناد به آن، حذف این آزمون‌ها را ضروری می‌دانند و تاکید دارند که آسیب‌های این آزمون‌ها برای این گروه سنی بسیار زیاد است. آسیب‌هایی که گاه به شکلی عجیب افزایش می‌یابد، مثل اتفاقی که در روز‌های اخیر رقم خورده و هنوز ادامه دارد.
درباره موعد اعلام نتایج آخرین دوره این آزمون‌ها در کشور سخن می‌گوییم که بیش از یک ماه پیش برگزار شده اند، اما چون زمان اعلام نتایجشان مشخص نشده، خبرنگاران را مجاب به طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش نمود و رضامراد صحرایی در پاسخ گفت: «نتایج آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی امروز (چهارشنبه) اعلام خواهد شد.»
خبری که صبح چهارشنبه، یازدهم مرداد ۱۴۰۲ روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت و در رسانه ملی نیز بازتاب یافت تا خیل داوطلبان کم سن و سال و والدین ایشان تا نیمه‌های شب مدام به سایت وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و هر مرجع و مرکز دیگری که به ذهنشان می‌رسید، سربزنند و هر بار نومید شوند و از خود بپرسند که وعده وزیر چه شد؟
سوالی که حالا جدی‌تر هم شده چراکه بیش از ۴۸ ساعت از اظهارنظر وزیر گذشته و هنوز خبری از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی نیست. نه در سایت‌های مرجع و نه حتی در اخبار و اطلاعیه‌هایی که می‌بایست در این دست مواقع منتشر شود، درباره علت یا علل تاخیر بوجود آمده توضیحاتی ارائه دهد و در نهایت، موعد نهایی اعلام نتایج را اعلام نماید.
اتفاقی که رقم نخورده و در نتیجه شماری از داوطبان را بر آن داشته تا با راه اندازی کارزارهایی، از مسئولان بخواهند که نتایج آزمون یاد شده را مطابق وعده‌های داده شده، اعلام نمایند. کارزار‌هایی که یکی از نکات مورد اشاره در آن‌ها این است که ثبت نام مدارس از مدت‌ها پیش آغاز شده و در نتیجه تاخیر در اعلام نتیجه آزمون، ممکن است مدارس خوب پر شوند و جاماندگان از قبولی در مدارس نمونه و تیزهوشان، از ثبت نام در مدارس خوب هم بازبمانند.
نگرانی‌ای که قطعا برای داوطلبان و اولیای ایشان بسیار جدی است و می‌بایست پاسخ بیابد، اما نه این نگرانی و نه حتی روی زمین ماندن وعده عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در حوزه آموزش و پرورش، آن هم بعد از دو سه روز، هیچ کدام موجب نشده که سکوت آزاردهنده نهاد‌های متولی بشکند و این سوال پاسخ بیابد که بالاخره چه زمانی قرار است نتایج آزمون مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی اعلام شود؟!
انتهای پیام/
دو سه روز بعد از وعده وزیر، خبری از اعلام نتایج سمپاد نیست! سایت تحلیلی خبری تابناک

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار