خبر/

قهرمانی آذربایجان شرقی در مسابقات تنیس باویلچر کشور

1402/05/13 - 21:37 - کد خبر: 97534 نسخه چاپی

نصر، آذربایجان شرقی  با غلبه بر حریف دیرینه خود یعنی تیم تهران عنوان قهرمان کشوری را کسب کرد.

به گزارش نصر، مسابقات تنیس با ویلچر قهرمانی کشور به همت فدراسیون و میزبانی هیئت تنیس آذربایجان شرقی بعد از دو سال وقفه از روز دوشنبه نهم مرداد ماه به مدت چهار روز به صورت تیمی و انفرادی برگزار شد.
این مسابقات با حضور ۶ تیم از استان‌های اردبیل، قم، کرج، تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی شرکت داشتند که در دو گروه جداگانه و به طور دوره‌ای در زمین‌های تنیس جدیدالاحداث جهان شهر تبریز برگزار شد.
بر اساس این خبر از هر گروه با حذف یک تیم، مرحله نیمه نهایی با حضور و صعود چهار تیم تهران، آذربایجان شرقی، خراسان و اردبیل به طور ضربدری انجام شد که دو تیم تهران و آذربایجان شرقی با غلبه بر حریفان خود به فینال مسابقات راه پیدا کردند.
با باخت دو بر یک اردبیل دربازی رده بندی تیم تنیس با ویلچر خراسان موفق به مقام سومی رقابت‌های تیمی شد.
اما دیدار پایانی که با استقبال تماشاگران و علاقمندان همراه بود پس از اینکه در دیدارهای انفرادی هر کدام صاحب یک برد شدند، سرنوشت قهرمانی به نتیجه بازی دوبل کشیده شد و این بار نیز تیم تنیس با ویلچر آذربایجان شرقی با ترکیب حسین ممی پور، محمدرضا یعقوبی، مهدی طیبی و مهدی جباری با مربیگری رضا کوجواری برای چندمین سال متوالی سکوی قهرمانی را از آن خود کرد و تهران هم دوم شد.
در بخش انفرادی مردان تنیس با ویلچر معلولین ۲۵ ورزشکار در یک جدول ۳۲ نفری و به صورت حذفی مقابل هم قرار گرفتند که پس انجام دیدارها در سه مرحله حسین ممی پور از تبریز بار دیگر قهرمان بلامنازع دیدارهای انفرادی شد و با مقام دومی محمدرضا یعقوبی، محمد حقیری از اردبیل و مهدی طیبی از تبریز به طور مشترک سوم شدند.
در رده بانوان که برای اولین بار در تاریخ تنیس با ویلچر راکت بدست شده بودند ۱۰ تنیس باز در دو رده دو نفره و انفرادی رو در روی هم قرار گرفتند که پس از انجام ۱۸ مسابقه در رده انفرادی یاسمین اصغری و مائده کشوری عنوان اول و دوم را به خود اختصاص دادند و فتانه پورات وندا فقیهی به طور مشترک سوم شدند.
در رقابت‌های دوبل بانوان تیم مشترک مائده کشوری و یاسمین اصغری صاحب سکوی نخست شدند و تیم دونفره منیره رجب زاده و رعنا حمل برزاده به مقام دومی قناعت کردند و دو تیم دو نفره فقیهی با حمل برزاده و وحیده صدیق با خدیجه مصطفایی به طور مشترک سوم شدند.
گفتنی است، مراسم اختتامیه مسابقات با حضور خانم دکتر گنجویی نایب رئیس فدراسیون تنیس، دکتر شهرام دبیری رئیس سابق هیئت تنیس استان، افشین دبیری سرپرست فعلی هیئت تنیس آذربایجان شرقی، امیرابراهیمی رئیس کمیته تنیس با ویلچر فدراسیون و جمع کثیری از علاقمندان این رشته برگزار شد.
انتهای پیام/
قهرمانی آذربایجان شرقی در مسابقات تنیس باویلچر کشور حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار