رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خبر داد:

بسته‌های زراعی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم برای افزایش تولید

1402/05/13 - 19:48 - کد خبر: 97529 نسخه چاپی

نصر: رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: عملکرد ارقام جدید زراعی گندم و جو در شرایط دیم با رعایت بسته‌های زراعی موسسه بیش از ۲.۵ تن در هکتار است.

به گزارش نصر، مظفر روستایی افزود: بیشترین اثربخشی بسته‌های زراعی در دیمزار‌ها در سال‌های خشکی اتفاق می‌افتد و اگر در شرایط تنش خشکی مدیریت مطلوب مزرعه انجام شود قطعا عملکرد اقتصادی قابل قبولی در دیمزار‌ها خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: با به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی و مدیریت مناسب زمان کاشت امکان افزایش بیش از ۵۰ درصد عملکرد در مزارع گندم و جو دیم به راحتی امکان پذیر است.
به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۴۵ درصد هسته‌های بذری کشور در ستاد موسسه و در مراغه تولید می‌شود.
وی پشتیبانی مالی سازمان تحقیقات، ستاد اجرایی و معاونت زراعت جهادکشاورزی برای احداث و تکمیل زیر ساخت‌های آبیاری تکمیلی و انبار مناسب برای نگهداری و فرآوری بذرهای پرورشی را با هدف تامین اهداف طرح جهش تولید برای تامین امنیت غذایی پایدار خواستار شد.
 روستایی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار ۷۰۰ تن هسته‌های اولیه بذر در این موسسه تولید شود.
روستایی گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سطح چهار میلیون ۲۰۰ هزارهکتار از اراضی دیم در ۲۱ استان با همکاری ۴۰۸ هزار بهره‌بردار در کشور به‌ منظور افزایش پایداری تولید محصولات زراعی دیم (گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان روغنی، علوفه‌ای و گیاهان دارویی) در حال اجرا است.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور هدف اساسی جهش تولید در دیمزار‌ها را افزایش تولید و ارتقاء ضریب خوداتکایی در محصولات اساسی و امنیت غذایی کشور اعلام کرد.
انتهای پیام/
بسته‌های زراعی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم برای افزایش تولید نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار