بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و آب شهرستان بناب

1402/05/13 - 15:35 - کد خبر: 97523 نسخه چاپی

نصر: معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی مشکل اساسی و عمده این شهرستان را در بخش تولید، خشکسالی و بحران کم آبی دانست و گفت: تصمیماتی که در وزارتخانه برای مصرف بهینه آب و استفاده صحیح از منابع و نفوذ دانش در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه آب برای استان و شهرستان بناب گرفته خواهد شد به توسعه و پایداری تولید کمک شایانی می کند.

به گزارش نصر، محمدمهدی برومندی افزود: آذربایجان شرقی در کشور در صف اول امنیت غذایی کشور قرار گرفته است و بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و  روانه باز‌های داخل و خارج می شود.
وی ادامه داد: یک میلیون تن از محصولات باغبانی کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود و شهرستان بناب یکی از قطب‌های تولید خشکبار و فرآوری کشمش در این منطقه است و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ویژه کشمش در این شهرستان تولید و علاوه بر تامین نیاز‌های بازار داخل به چهل کشور دنیا از جمله: اوراسیا، اروپا و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین از شهرک جدید گلخانه‌ای در حال ساخت بناب بازدید کرد و پیشرفت فیزیکی این شهرک را مطلوب دانست و گفت: در تلاش هستیم که زیرساخت‌های لازم این شهرک هرچه سریعتر تکمیل و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران حوزه شهرک گلخانه‌ای حتما پرداخت شود.
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم با اشاره به مطالبه کشاورزان شهرستان بناب در خصوص حقابه کشاورزی گفت: جهادکشاورزی استان پیگیر پرداخت حقابه کشاورزی شهرستان‌های استان به خصوص بناب است.
فتحی افزود: از طرفی کشاورزان این شهرستان هم باید از روش‌های جدید برای آبیاری و بهبود کیفیت محصولات خود استفاده کنند؛ متاسفانه با وجود اینکه در بناب مشکل کمبود آب داریم برخی از کشاورزان همچنان پیاز و گوجه فرنگی کشت می‌کنند.
وی با اشاره به گلایه شهروندان از قطع روزانه و برنامه ریزی شده برق چاه‌های آب در شهرستان بناب گفت: این موضوع مربوط به جهادکشاورزی نیست و بحث ملی و مربوط به وزارت نیرو است اما مخالف قطع  برق حوزه کشاورزی هستیم.
انتهای پیام/
بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و آب شهرستان بناب نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار