وزیر کشور:

اربعین، فرهنگ سیاسی عاشورا را جهانی می‌سازد

1402/05/13 - 14:36 - کد خبر: 97521 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور، فرهنگ عاشورا را جریان سیاسی و غیرسکولار توصیف کرد و گفت: این جریان با اربعین جهانی‌ می‌شود و هر سال فروزانتر خواهد شد.

به گزارش نصر، احمد وحیدی روز جمعه در جمع موکب‌داران که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، با اشاره به زیارت وارث، افزود: امام حسین(ع) وارث همه اولیا و انبیا است و وجود مقدس امام حسین(ع) یک نقطه کانونی است که دو جریان تاریخی الهی قبل و بعد از خود را به هم وصل می کند.
وی ادامه داد: در زیارت عاشورا می خوانیم وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و کربلا پیوند دهنده به معنویت است. ارتباط کربلا و امام حسین(ع) درس آموز است که معنویت از مسیر عاشورا گذرکرده و عاشورا به معنویت ختم می شود.
وزیر کشور اضافه کرد: وجود امام حسین(ع) و عاشورا یک جریان در یک مقطع خاص نیست بلکه جریان ادامه دار تاریخی است و امروز ما وارث آن جریان هستیم.
وحیدی با بیان اینکه جبهه بندی‌ها بر اساس وجود اباعبدالله(ع) شکل گرفته است، تصریح کرد: جبهه بندی کاملا روشن است. انقلاب اسلامی ادامه نهضت حسینی است و به همین دلیل، دشمن تلاش می کند که عاشورا را کم رنگ کند.
وی تاکید کرد: امام حسین (ع) نقطه محوری برای جبهه بندی بین حق و باطل است و عاشورا و اربعین به خوبی جریان های حق و باطل را تفکیک می‌سازند.
وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن عاشورا اضافه کرد: امسال نیز دشمنان برنامه و طرح‌های زیادی از حملات تروریستی تا حرکات مذبوحانه توهین و تضعیف مراسم حسینی ترتیب دادند اما نتوانستند کاری به پیش ببرند.
وحیدی اظهار کرد: امسال با وجود همه آن برنامه‌ریزی های دشمن، باشکوه ترین عزاداری ها را شاهد بودیم و مردم دست رد به سینه دشمن زدند.
وزیر کشور اربعین را گفتمان جهانی توصیف کرد و ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که جریان عظیم‌ حسینی جهانی می شود و هر سال فروزانتر از سال های گذشته خود را نشان می دهد.
وحیدی با بیان اینکه اربعین یک‌اتفاق بزرگ تمدن ساز است، گفت: انقلاب اسلامی هم بر پایه معیار عاشورا اتفاق افتاده و با اقتدار مسیر خود را ادامه می دهد.
وی افزود: این حرکت بزرگ، جبهه بندی علیه دشمن دین و خدا و در دفاع از معنویت است؛ موضوع عاشورا تنها یک مساله عاطفی نیست بلکه منطق و شعور در آن حاکم است.
وزیر کشور با بیان اینکه جریان اربعین متعلق به شیعه نیست بلکه به همه آزادگان جهان تعلق دارد، اضافه کرد: سال گذشته دیدیم که برادران اهل سنت با روی گشاده و محبت بیکران از زوار اربعین پذیرایی کردند و این استقبال دیدنی بود.
وحیدی اظهار کرد: همبستگی موجود در بین مردم برای خدمت به زوارالحسین (ع) را سال پیش شاهد بودیم و امسال هم شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/
اربعین، فرهنگ سیاسی عاشورا را جهانی می‌سازد ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار