خبر/

اختصاص ۹ هزار هکتار زمین برای مسکن آذربایجان شرقی

1402/05/13 - 13:43 - کد خبر: 97518 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم گفت: بیش از نیاز سهمیه ۲۰۰ هزار مسکن برای استان در طول سه سال زمین تامین شده است و کمبودی در رابطه با الحاق زمین به ۲۱ شهرستان و ۴۷ شهر نداریم.
وی اظهار کرد: برای دو سال اول دولت باید یکصد هزار واحد ساخته می‌شد که در حال حاضر ۷۸ هزار ۶۸۶ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.
استاندار با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خرداد ماه امسال در سفر دوم رئیس جمهور به متقاضیان تحویل داده شد خاطرنشان کرد: شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت دو هزار و ۷۰۰ واحد دیگر تحویل داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی هم با اشاره به رتبه ۱۳ استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشرفت واحد‌های احداثی این طرح را در استان ۳۰ درصد اعلام کرد.
بخشی‌زاده گفت: حدود ۲۹۰ هزار نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر تأیید نهایی شده اند اما فقط ۲۳ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه را واریز کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه به منظور کمک به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات پرداختی از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، مساعدت بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات برای شتاب بخشی به روند اجرای این طرح خواستار شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: سه شهرک در محدوده‌های شهرک اندیشه و آزادراه تبریز_ سهند برای احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن ایجاد می‌شود و در نقطه اتصال تبریز به سهند، زمین‌های ملی وجود دارد که امکان شهرک سازی هم دارند.
 سروری مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی نیز آمار ثبت‌نام‌کنندگان این طرح در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت استان را نزدیک ۷۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر تأیید و چهار هزار و ۳۵ نفر آورده اولیه را واریز کرده‌اند که زمین مورد نیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی این افراد تامین شده است.
طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی معطل واریز اولیه متقاضیان است و در حالی که  ۷۸ هزار و ۶۸۶ واحد در حال ساخت است اما تاکنون ۲۳ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه تامین مسکن در قالب این طرح را واریز کرده‌اند. 
انتهای پیام/
 اختصاص ۹ هزار هکتار زمین برای مسکن آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار