آماده سازی ورزشگاه یادگار امام برای شروع لیگ برتر

1402/05/12 - 19:05 - کد خبر: 97483 نسخه چاپی

نصر: در آستانه شروع رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، ورزشگاه یادگار امام تبریز در کمترین زمان ممکن با تغییرات اساسی آماده میزبانی از رقابت های لیگ برتر می شود.

به گزارش نصر، کمتر از چند روز مانده به شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، درحالی که تمامی تیم ها در فکر آماده سازی برای شروع مسابقات هستند، مسئولانورزش استان نیز در حال تلاش برای آماده سازی ورزشگاه یادگار امام برای میزبانی از بازیکنان و هواداران تیم تراکتور هستند.
روز چهارشنبه در یکی از گرم ترین روز های سال که سراسر کشور در تعطیلی به سر می برد، ورزشگاه یادگار امام به دلیل کمبود وقت برای آماده سازی ورزشگاه، از این قاعده مستثنی بوده و در گرم ترین ساعات روز هم کارگران و مسئولان این مجموعه زیر گرما در حال رفع ایرادات این مجموعه بودند که در همین زمینه جمعی از خبرنگاران ورزشی نویس استان، برای بازدید از ورزشگاه یادگار امام در این مجموعه حاضر شدند.
عطا شرف شاهی، رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان در بازدید خبرنگار نصر از این مجموعه گفت: به هیچ وجه امکان ورود چمن از خارج به داخل کشور وجود ندارد و این یک قانون می‌باشد چرا که این امر در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بوده و این وزارت خانه در این خصوص حساس است و اجازه ورود هیچ نباتی را به داخل کشور نمی‌دهد مگر یک سال در قرنطینه باشد و ما این زمان را در اختیار نداشتیم و وزیر محترم سابق وزارت ورزش و جوانان با نیت همراهی و کمک این وعده را در مصاحبه خود با اصحاب رسانه بیان کرد.
رئیس دفتر فنی و عمرانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان داشت: در راستای خواسته سرمربی تیم تراکتور و به تبع آن هواداران پر شور این تیم مبنی بر وضعیت چمن که از اولویت‌های خود اداره کل ورزش و جوانان استان بوده و می‌باشد از کارشناسان امر استادیوم آزادی و حتی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور دعوت به عمل آوردیم تا وضعیت چمن ورزشگاه یادگار امام ره را بازدید کرده و نظر خود را بیان کنند که با انجام کارهایی مثل چمن زنی و هوا دهی به چمن توسط دستگاه‌های خریداری شده وضعیت چمن این ورزشگاه را قابل قبول اعلام کردند.
شرف شاهی با اشاره به کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: کسب این مجوز میسر نبود بلکه تمامی ملاک‌های کارشناسان امر از قبیل نوافکن ها، رختکن‌ها، اینترنت و دیگر زیرساخت‌ها بدست می‌آمد و خدا را شکر مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت و به راستی وضعیت چمن ورزشگاه مشکلی نداشت که کارشناسان به این امر بپردازند چرا که سال‌های قبل هم با بازدید کارشناسان ژاپنی و هندوستانی نیز مشکلی در این خصوص نداشتیم.
وی افزود: زمین تارتان ورزشگاه یادگار امام با بودجه ۱۲ میلیارد تومانی توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در حال تکمیل است و بعد از آن نوبت به پیست دوچرخه سواری با بودجه ۱۰ میلیارد تومانی خواهیم پرداخت.
وی در خصوص چمن ذخیره ورزشگاه یادآور شد: ضلع شرقی ورزشگاه را برای چمن کاری و ذخیره آماده کردیم و به زودی این روند را شروع خواهیم کرد و بعد از ۹ ماه این چمن برای تعویض مشکلی نخواهد داشت.
شرفشاهی با بیان اینکه از ۴۰ میلیارد تومان بودجه تصویب شده برای ورزشگاه یادگار امام تا کنون ۲۴ میلیارد تومان اخذ شده است، اذعان داشت: ۱۲ میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی ورزشگاه و حدود ۱۲ میلیارد تومان نیز از طریق شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای زمین تارتان ورزشگاه پرداخت شده است.
وی در مورد نصب تابلوهای تبلیغاتی اظهار کرد: با هزینه ۱۲ میلیاردی برای ساخت تارتان ورزشگاه به هیچ وجه اجازه حضور ماشین و نصب تابلو در اطراف میدان روی تارتان را نخواهیم داد چرا که این بیت المال بوده و اجازه تخریب آن را نمی‌دهیم و باید در این خصوص تمهیداتی اتخاذ بشود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مسیر ورود و خروج بازیکنان از زمین بازی به سمت رختکن‌ها و همچنین میکسد زون (جایگاه اصحاب رسانه برای مصاحبه با بازیکنان هر ۲ تیم) ورزشگاه در حال ساخت است.
در پایان بایستی اعلام کرد تغییرات حاصل شده در زمین فوتبال یادگار امام در طول سال های اخیر بی سابقه بوده و باوجود کمبود اعتبارات تمامی ایرادات اعلام شده تا حد امکان در حال برطرف سازی می باشد.
انتهای پیام/
آماده سازی ورزشگاه یادگار امام برای شروع لیگ برتر حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار