سازمان هواپیمایی کشوری منتشر کرد:

انتشار گزارش اولیه سقوط هواپیمای سبک

1402/05/11 - 17:03 - کد خبر: 97457 نسخه چاپی

نصر: سازمان هواپیمایی گزارش مربوط به سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام‌ که منجر به جان باختن معلم خلبان ‌و دانشجوی این پرواز شد را منتشر کرد.

به گزارش نصر، هواپیما در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ (۶ روز قبل) بدون مشکل انجام شده و به دلیل برنامه نکردن مرکز به‌دلیل تعطیلات ماه محرم و انجام تعمیرات روی رادیاتور روغن ، هواپیما زمینگیر بوده و پس از رفع عیب، در صبح روز سانحه توسط پرسنل فنی مجاز روشن شده و به حالت طبیعی در اختیار خلبانان قرار گرفته است. پرواز سانحه دیده ، اولین پرواز هواپیما در این روز بوده است.
فعالیت‌های تیم بررسی سانحه ادامه داشته و پس از تکمیل اطلاعات، مستندات و مدارک لازم ،متعاقبا گزارش نهایی بررسی سانحه منتشر خواهد شد.
شایان ذکر است با عنایت به لزوم حصول اطمینان از ایمنی پروازهای هواپیماهای آموزشی، یک جلسه فوری با حضور مشاورانی از مراکز آموزش خلبانی تشکیل شده که مطالب زیر برای اجرا در فرودگاه‌ها و مراکز آموزش هوانوردی توصیه می‌شود:

۱- با توجه به وقوع حوادث و بروز مشکلاتی در مراکز آموزش خلبانی ، قبلاً سازمان هواپیمایی کشوری طی بخشنامه ایمنی نامه شماره ۱۸۷۰۹ در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۲ توصیه‌ها و محدودیت‌هایی برای درجه حرارت محیط فرودگاه‌ها برای پرواز آموزشی اعمال کرده که کماکان ادامه داشته و عنداللزوم دفاتر نظارتی سازمان بازنگری در آنرا انجام دهند:
* حداکثر دمای مجاز محیط برای انجام پرواز (Take off) در فرودگاه ها با ارتفاع بالای ۴۵۰۰ پا ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و دمای محیط مجاز برای سایر فرودگاه‌ها ۳۲ درجه سانتیگراد است.
چنانچه کتب هواپیما و استانداردهای مربوطه شامل محدودیت‌های بیشتر محدودیت تعیین شده در این نامه باشد، آن محدودیت‌ها نیز باید رعایت شود.
۲-شرکت‌ها و مراکز هوانوردی کشور حکایت از گزارش‌کنندگان عیوب هواپیما را سرمشی خود قرار داده تا عیوب هواپیما ها به‌موقع گزارش، بررسی و ثبت شده تا اقدام اصلاحی متناسب انجام شود.
انتهای پیام/
انتشار گزارش اولیه سقوط هواپیمای سبک نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار