عظمائی خبر داد:

ظرفیت تولید موتور یخچال در تبریز وجود دارد

1402/05/10 - 22:06 - کد خبر: 97441 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه داخلی سازی محصولات مورد نیاز یکی از اصول اقتصادی کشور برای جلوگیری از خروج ارز به شمار می رود، گفت: آماده فراهم کردن بستری مناسب برای تولید موتور یخچال در تبریز هستیم.

به گزارش نصر، محمدجعفر عظمائی روز سه شنبه در بازدید از یک واحد تولیدی لوازم خانگی، افزود: واحدهای تولیدی محصولات لوازم خانگی استان ظرفیت زیادی برای حضور در بازارهای جهانی دارند از این رو باید با تسهیل تامین مواد اولیه همچون ورق های فولادی و مواد پتروشیمی و حمایت از واحدهای تولیدی لوازم خانگی، ظرفیت تولید در این حوزه را افزایش دهیم.
وی ضمن ارائه پیشنهاد به فعالان اقتصادی در صنعت لوازم خانگی برای افزایش حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد: واحدهای لوازم خانگی استان علاوه بر تامین نیاز داخل باید با کیفی سازی محصولات، مزیت‌های رقابتی‌شان را برای حضور در بازارهای خارجی افزایش دهند.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰ واحد تولیدی محصولات لوازم خانگی در استان وجود دارد و آذربایجان شرقی جزو رتبه های نخست تا سوم در این صنعت به شمار می رود.
آذربایجان شرقی از قطب های تولید لوازم خانگی به ویژه یخچال بوده و محصولات تولیدی استان به چندین کشور مختلف از جمله روسیه، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، قفقاز، سودان، اقلیم کردستان عراق و سایر کشورها صادر می شود.
انتهای پیام/
ظرفیت تولید موتور یخچال در تبریز وجود دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار