وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارگر ماهر کم داریم/ تامین نیاز بازار کار با سامانه جست و جوی شغل

1402/05/10 - 14:45 - کد خبر: 97421 نسخه چاپی

نصر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراکز کاریابی همواره نیاز به نیروی کار ماهر دارند اما نیروی کار ماهر در این بخش کم داریم که باید در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کار استفاده شود.

به گزارش نصر، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره ملی مهارت، اظهار داشت: ارتقای مهارت در دستور کار دولت قرار گرفته است و سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای از شروع دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده است که استفاده از توان بخش خصوصی، تاسیس کارگاه‌ها، صدور مجوز مراکز جوارکارگاهی، طرح مدارس ملی مهارت تابستانه از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
وی افزود: در همین مدت زمان کمتر از دو سال عمر دولت رئیسی دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آموزش مهارتی دیده اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، گفت: در معاونت اشتغال وزارت کار این سامانه راه‌اندازی شده است تا با ارتباط بین کارفرما و افراد جویای، نیاز به نیروی کار فراهم شود. اکنون از طریق این سامانه ارتباط خوبی بین کارجو و کارفرما ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم کاهش آمارهای نرخ بیکاری هستیم طبق آخرین گزارش در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۲۴۰۱ نرخ بیکاری یک درصد کاهش داشت و سایر مراکز آماری و بیمه ای این کاهش نرخ بیکاری را تایید می کنند، طبق گزارش سازمان تامین اجتماعی در این دولت نرخ بیمه بیکاری کاهش و تعداد بیمه شدگان افزایش یافته است.
مرتضوی بیان داشت: همه نهادهای مربوطه نیاز است تا دست به دست هم داده برای ایجاد فرصت شغلی در کشور تلاش کنند.
انتهای پیام/
کارگر ماهر کم داریم/ تامین نیاز بازار کار با سامانه جست و جوی شغل خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار