اطلاع رسانی/

آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت مدرسه خیریه گسترش فولاد فجر آذربایجان

1402/05/10 - 11:45 - کد خبر: 97388 نسخه چاپی

نصر: طی تفاهم‌نامه ای ساخت مدرسه خیریه گسترش فولاد فجر آذربایجان به نمایندگی هولدینگ فولاد نصر آذربایجان در روستای سرین دیزج فی مابین اداره ‌کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی و هلدینگ فولاد نصر آذربایجان آغاز شد.

به گزارش نصر؛ علی منافلویان، مدیرعامل هولدینگ فولاد نصر آذربایجان در این مراسم گفت: هولدینگ فولاد نصر آذربایجان دارای ۷۰۰ نفر پرسنل در سه شیف کاری است که همواره بخشی از محصولاتش به خارج از کشور صادر می شود.
وی گفت: شرکت گسترش فولاد فجر آذربایجان در سال 1402 به عنوان شرکت دانش بنیان نمونه کشوری معرفی شده است و طبق شعار سال با مهار تورم و رشد تولید هم سو است.


وی ادامه داد: تمام قطعات این شرکت از ایتالیا وارد شده که به دلیل تحریم ها در تامین قطعات با مشکل مواجه شده ایم به‌همین دلیل با بومی سازی 80 درصد قطعات مورد نیاز را تولید می کنیم که راندمان  40 درصدی را در پی داشته است.
منافلویان اذعان داشت: پروژه جدیدی با عنوان اولین شهرک خصوصی تخصصی دانش بنیان صنایع فلزی در سرین دیزج  به متراژ یکصد هکتار آغاز شده که فاز اول بعد از سه سال به بهره برداری خواهد رسید و دو الی دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
 

مدیرعامل شرکت فجر با اشاره به اینکه تا کنون سه مدرسه دیگر نیز قبلا در تبریز تاسیس کرده بوده اند ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس و اداره آموزش و پرورش بانی امر خیر هستند و اشاره داشتند که مدرسه  تا قبل از سال ۱۴۰۳ در روستای سرین دیزج افتتاح خواهد شد که کمک بسزایی به سکنه این منطقه خواهد کرد.
منافلویان در خصوص دیگر اقدامات خیرخواهانه شرکت گسترش فولاد گفت: دانش آموزانی که به دلیل مشکلات مالی امکان ادامه تحصیل ندارند، پشتوانه ای به عنوان بورسیه را تا مقطع دیپلم دریافت می کنند و بعد از فارغ تحصیلی به صورت نیروی کار در این مجموعه جذب می‌شوند.
این گزارش می‌افزاید؛ رامین نظامی خواه، بخشدار ایلخچی نیز در ادامه این مراسم گفت: احداث مدرسه قدم خیری در راستای مسئولیت اجتماعی است که در این راستا مسئولین مربوطه همکاری های لازم را انجام می دهند.
بخشدار شهرستان ایلخچی  ادامه داد: کشاورزی سنتی در برطرف کردن نیازهای سکنه این منطقه جوابگو نیست و باید مسئولین اشتغالزایی در صنعت را پیش بگیرند.


نظامی خواه  گفت: دولت جهت حمایت از تولید و سرمایه گذاری قوانین را تغییر می دهد، سازمان منابع طبیعی جهت اشتغالزایی ساکنین منطقه، قصد دارد اقدامات حمایتی را از شرکت های دانش بنیان بعمل آورد و در همین راستامجوزهای لازم را جهت جذب سرمایه گذاری صادر می کند تا نیازهای منطقه با احداث صنایع برطرف شود.
وی ادامه داد: این مراسم در راستای امضای تفاهمنامه برای ایفای مسئولیت اجتماعی در روستای سرین دیزج و کمک به معیشت روستاییان برگزار می شود.
گزارش نصر می افزاید؛ احمد نظری، رئیس آموزش و پرورش ایلخچی نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری که در زمینه مسئولیت اجتماعی و ساخت مدرسه باشد اعتبار بزرگی برای شرکت های سرمایه گذار است و این اولین کار نیست بلکه ادامه دار خواهد بود.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه این منطقه یک منطقه کم برخوردار است، کمک بسزایی به اهالی این منطقه خواهد بود.
این گزارش می افزاید؛ مناف کسایی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در این نشست گفت: خیرینی که در زمینه مدرسه سازی فعالیت دارند مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا می کنند چون مدرسه از نظر تربیت فرزندان و آینده جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نجفی، معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان نیز در این جلسه شرکت کرده و از جمع آوری ۶۵۰ میلیارد تومان کمک خیرین جهت ساخت مدرسه در مناطق محروم خبر داد.
انتهای پیام/
آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت مدرسه خیریه گسترش فولاد فجر آذربایجان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار