معاون منابع طبیعی کشور:

اراضی کشور با پنجره واحد مدیریت پایش می شود

1402/05/09 - 15:46 - کد خبر: 97367 نسخه چاپی

نصر: معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و به‌روز، نسبت به هرگونه تغییر کاربری در اراضی هشدار می دهد.

به گزارش نصر، " حسین میررجبی" روز دوشنبه در مراسم "سلام جنگلبان" که به مناسبت رو جهانی جنگلبان در کرج برگزار شد، افزود: ۱۶ استان از جمله البرز این پایش قرار گرفته اند تا یگان حفاظتی منابع طبیعی بصورت عملیاتی وارد عمل شود.
وی بیان کرد: همچنین ۶۴ دوربین حفاظتی با برد ۳۰ کیلومتر بصورت هوشمند پیش بینی و خریداری شده است.
میررجبی گفت: وضعیت معیشتی و نوع قرارداد کاری جنگلبانان را پیگیر هستیم بطوریکه پیش نویس فوق العاده سختی کار آنان تهیه شده است .
جنگلبانان راس هرم منابع طبیعی هستند
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی ادامه داد: به دلیل سختی کار جنگلبانان تمایلی برای کار در یگان حفاظت نیست.
وی به شرایط سخت جنگلبانی اشاره کرد و افزود: این افراد گاهی در دمای ۶۰ درجه در حوادث آتش سوزی هم فعالیت دارند و در حفاظت از اراضی با مشکلاتی هم مواجه هستند.
این مسوول بیان کرد: مشکلات جنگلبانان در مقابله با زمین خوران و مسایل معیشتی آنان ظرف ۱۰ روز در دست پیگیری قرار گرفته و منعکس می شود.
در مراسم سلام جنگلبان استان البرز که به مناسبت ۹ مرداد روز جهانی جنگلبان بود از جنگلبانان این استان تقدیر و ساختمان جنگلبانی افتتاح شد.
همچنین در این مراسم ۲ جنگلبان به بیان خاطرات خود در حفظ جنگل پرداختند و پیام رییس سازمان منابع طبیعی در قدردانی از تلاش بی وقفه جنگلبانان قرائت شد.
انتهای پیام/
اراضی کشور با پنجره واحد مدیریت پایش می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار