رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران؛

واردات آیفون ۱۴ ممنوع است

1402/05/09 - 13:35 - کد خبر: 97354 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران، گفت: واردات و فروش گوشی آیفون ۱۴ ممنوع است و از دولت تقاضا شده که با واردات این کالا موافقت کند.

به گزارش نصر، «محمدرضا رمضان» در مورد اینکه گفته می‌شود دولت با واردات رسمی تلفن همراه آیفون ۱۴ موافقت کرده است، اظهار داشت: تقاضا شده است که واردات آیفون ۱۴ قانونی شود زیرا برخی از نهادها می‌گویند این گوشی به ماهواره استارلینک وصل می‌شود در حالی که ممنوع است و برخی نهادها هم می‌گویند این اتصال انجام نمی‌شود؛ دولت در این زمینه در حال بررسی است که اگر در این زمینه مشکلی پیش نیاید با واردات موافقت خواهد کرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل تهران افزود: هم اکنون هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است؛ در صورت موافقت با واردات ابتدا باید مقدماتی همچون تعیین و پرداخت هزینه‌های گمرکی انجام شود.
اینطوری روزانه 1میلیون درآمد داشته باش(کلیک کن)
وی ادامه داد: همچنان واردات و فروش این کالا ممنوع است و فروش موبایل مسافری نیز غیرقانونی محسوب می‌شود.
بیشتر بخوانید: وضعیت بورس امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲
رمضان در مورد میزان واردات آیفون ۱۴ گفت: با توجه به اینکه این موبایل به صورت رسمی وارد کشور نشده است نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد؛ برخی تخمین می‌زنند که از مسیر مسافری حدود ۵۰ هزار دستگاه وارد کشور شده باشد. اما به نظر ما شاید حدود ۲۰۰ هزار دستگاه آیفون ۱۴ به صورت غیررسمی وارد کشور شده باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل تهران، تاکید کرد: زمانی می‌توان آمار دقیق از واردات آیفون ۱۴ داد که از سوی شرکت‌های رسمی و از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور شده باشد.
انتهای پیام/
واردات آیفون ۱۴ ممنوع است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار