لبخند نمناک طبیعت به گردشگران آذربایجان شرقی

1402/05/09 - 12:48 - کد خبر: 97349 نسخه چاپی

نصر: در روزهایی که گرما و گرد و خاک بیشتر استان های کشور را فرا گرفته است، هوای آذربایجان شرقی به لطف بارش های رگباری با لطافت همراه شده طوری که گردشگران را به طبیعت زیبای استان فرا می خواند.

به گزارش نصر، روز گذشته بارش باران های رگباری تبریز را فرا گرفت تا دمای هوا به میزان قابل توجهی کاهش یابد طوری که به گزارش هواشناسی استان دمای هوا از بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد به ۱۷ درجه سانتی گراد رسید حتی تا جایی که تعدادی از شهروندان تبریزی شب گذشته به علت خنک شدن هوا پنجره منازلشان را بستند .
آذربایجان شرقی به واسطه هوای معتدل تابستانی در این فصل سال از کانون های گردشگر پذیر کشور محسوب می شود و همه ساله در این برهه زمانی شاهد حضور گردشگرانی از تمام نقاط کشور در مراکز تاریخی و تفریحی استان است.
با وجودی که باران شب گذشته موجب مشکلاتی برای مسافرانی که در پارک ها از جمله پارک مسافر و ائل گلی تبریز چادر زده بودند شد، اما به گفته رضا زهرایی که به همراه خانواده از بوشهر به تبریز سفر کرده است خیس شدن در زیر باران تابستان هم لذت بخش است .
البته به نظر می رسد برای چنین شرایطی باید پیش بینی های لازم در بوستان های شهری به عمل آید و سرپناهی برای مسافران غافلگیر شده تدارک دیده شود.
با توجه به اینکه اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی بر اساس اعلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نشانه پر بودن تقریبی هتل ها و مسافرخانه هاست ولی با بهتر شدن شرایط آب و هوایی و به دنبال کاهش دمای هوا هم انتظار می رود شاهد افزایش بیشتر حضور گردشگران در استان در روزهای باقی مانده از تابستان باشیم .
به‌ گفته «احمد حمزه‌زاده» در روزهای سپری شده از تابستان امسال تعداد کل بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده است که در نوع خود آماری قابل توجه و رو به رشد نسبت به سال‌های قبل به شمار می‌رود.
هر چند هواشناسی کشور نیز روند افزایش دما را در هفته جاری برای بیشتر نقاط کشور پیش بینی کرده است و روز چهارشنبه گرمترین روز تابستان امسال خواهد بود اما بنا به اعلام هواشناسی استان، بارندگی ها امروز و فردا در آذربایجان شرقی ادامه خواهد یافت و برای روز چهارشنبه هم انتظار نمی رود دمای هوا از ۳۷ درجه سانتی گراد بیشتر شود.
در زمان حاضر هم هوای شهرستان های کلیبر و هوراند در شمال شرق استان واقع در منطقه ارسباران ابری همراه با نم نم باران است و حضور در این منطقه جنگلی برای هر گردشگری تداعی کننده جنگل های شمال کشورمان و خاطره انگیز خواهد بود .
البته بر اساس اعلام هواشناسی احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه ها استان وجود دارد و بر این اساس به گردشگران نسبت به اتراق در کنار رودخانه ها هشدار داده شده است.
ضمن اینکه در کنار نگاه پر مهر طبیعت و وجود ظرفیت های طبیعی و تاریخی به عنوان انگیزه ای برای علاقه مندی گردشگران به حضور در آذربایجان شرقی، فراهم کردن نیازها و پاسخگویی به انتظارات گردشگران نیازمند تقویت زیرساخت‌های رفاهی و اقامتی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این حوزه است که به نظر می رسد سرمایه گذاری ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه گردشگری استان نشانه عزم و اراده مسوولان برای توسعه گردشگری استان با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی است.
در زمان حاضر ظرفیت اقامتی هتل ها و مسافرخانه های استان به ۱۴ هزار تخت می رسد و با بهره برداری از طرح های در دست اجرا ۶ هزار تخت به این ظرفیت اضافه می شود.
 انتهای پیام/
لبخند نمناک طبیعت به گردشگران آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار