برای نخستین بار؛

نقشه بزرگ مقیاس و بانک اطلاعات مکانی بازار تاریخی تبریز تهیه شد

1402/05/08 - 20:36 - کد خبر: 97322 نسخه چاپی

نصر: معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: نقشه بزرگ مقیاس و بانک اطلاعات مکانی بازار تاریخی تبریز برای نخستین بار با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز تهیه شد.

به گزارش نصر، محمد عزتی با اعلام این خبر، گفت: معاونت شهرسازی و معماری با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز به منظور تکمیل و به روزرسانی بانک‌های اطلاعات مکانی و نقشه‌های شهری، اقدام به تهیه نقشه بازار تاریخی تبریز در مقیاس ۲۰۰:۱ کرده است.
وی در تشریح جزئیات این نقشه، اظهار کرد: این نقشه که برای نخستین بار تهیه شده است دارای لایه‌های اطلاعاتی متعددی از جمله، لایه هندسی کلیه قطعات تجاری، خدماتی و اماکن موجود در بازار به همراه اطلاعات توصیفی مربوطه، معابر و مسیرهای دسترسی، تیمچه‌ها و سراها، تاسیسات و تجهیزات و کاربری‌های عمومی است.
عزتی افزود: علاوه بر اینکه کلیه اطلاعات نقشه‌ای در قالب بانک اطلاعات GIS آماده سازی و جهت استفاده در سیستم شهرسازی و سایر بخش‌های شهرداری، در سیستم شهرسازی بارگذاری شده است یک نقشه کارتوگرافیک قابل چاپ نیز جهت استفاده عمومی در دسترس کاربران قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود یک نقشه دقیق و دارای جزئیات از بازار تبریز، تهیه نقشه و بانک اطلاعاتی مذکور موجب تسهیل در جانمایی دقیق املاک و ارتقای ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.
انتهای پیام/
نقشه بزرگ مقیاس و بانک اطلاعات مکانی بازار تاریخی تبریز تهیه شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار