مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خبر داد

افزایش ۶۳ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

1402/05/08 - 20:14 - کد خبر: 97321 نسخه چاپی

نصر:  مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۶۳ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۶۸ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده است.

به گزارش نصر، غلامحسین ولدی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تشریح عملکرد چهار ماهه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، اظهار کرد: تا ابتدای مردادماه سال جاری قریب به ۲۲۶ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به رقم ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۶۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی میزان واردات ریلی کالا را در چهار ماهه امسال را ۶۹ هزار و ۴۵۵ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به عدد ۳۲ هزار و ۴۲۰ تن در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راه آهن شمال۲ تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۶۸ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود ۸۸ هزار تن کالا نیز ترانزیت گردیده است.
ولدی، مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی را عمده کالاهای صادراتی دانست که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و عنوان کرد: چوب، الوار، ذرت، عدس و... نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می شوند.
انتهای پیام/
افزایش ۶۳ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار