در نشست خبری عنوان شد:

کاراته کار سندروم داون استان، بهترین ورزشکار تاریخ کاراته آسیا 

1402/05/08 - 16:05 - کد خبر: 97307 نسخه چاپی

نصر: مربی فرزاد صفوی گفت: رفتار این ورزشکار با حریف عربستانی را بیشتر ورزشکاران، مسئولان ورزشی کشورهای مختلف و آسیا در صفحات مجازی خود به اشتراک گذاشتند و رئیس شورای عالی داوران آسیا وی را بهترین ورزشکار تاریخ مسابقات معرفی کرد.

به گزارش نصر، فرزاد صفوی معلول ذهنی سندروم داون کلاس K۲۲ که هفته پیش در مسابقات پاراکاراته آسیایی در مالزی موفق به کسب مدال طلا شد، پس از پیروزی مقابل حریف عربستانی با به آغوش کشیدن وی و بالا بردن دستان حریف جوانمردی خود را نشان داده بود، به چهره اول رسانه های ملی و جهانی تبدیل شده بود.
صفوی، در نشست روز یکشنبه با جمعی از اصحاب رسانه، با اعلام اینکه برای کسب قهرمانی در مسابقات جهانی مجارستان تلاش خواهم کرد، گفت: قهرمانی در آسیا نتیجه حمایت ها و زحمات مربی، هیات کاراته و دعای عزاداران حسین بود.
فرزاد صفوی ادامه داد: همه کمک کردند و من موفق شدم این عنوان را برای کشورم به دست بیاورم و از این بابت خوشحال هستم.
در ادامه نیز مربی این ورزشکار که بیشتر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
احد شاهین، از مربیان موفق و اسبق تیم ملی کاتا با اشاره به سطح مسابقات پاراکاراته آسیایی در مالزی، گفت: تعداد ورزشکاران حاضر در این مسابقات نسبت به دور اول سه برابر بود و ورزشکار طلایی دوره قبل که سال گذشته در ازبکستان برگزار شد در مسابقات این دور برنز گرفت که نشان از بالارفتن سطح مسابقات دارد.
وی به کسب مدال طلای فرزاد صفوی در کلاس K۲۲ سندروم داون در این مسابقات اشاره و اضافه کرد: کار و رفتاری که فرزاد در این مسابقات کرد در کل دنیا صدا به پا کرد و دنیا عاشق این ورزشکار شد.
 

شاهین ادامه داد: این حرکت و رفتار در ذات فرزاد است و حرکتی از پیش برنامه ریزی شده نبود، فرزاد حتی در کارهای عادی روزمره نیز، چنین رفتاری دارد و احترام به حریف در ذات وی است و سالن مسابقات بعد از اینکه فرزاد نمایش حریفش را تشویق کرد و پس از قهرمانی، دست وی را بالا برد، جذب وی شد و حاضران در سالن تا چند دقیقه وی را تشویق کردند.
وی با بیان اینکه قهرمانی فرزاد در این مسابقات، انگیزه ای برای والدین دارای فرزندی با بیماری سندروم داون ( نوعی بیماری ژنتیکی ) شده است و پس از این قهرمانی، این خانواده ها برای حضور فرزندان خود در ورزش، تمایل شان بیشتر شده است، گفت: مسیر جدیدی ایجاد شده است و این مسیر می تواند ورزشکاران معلول ذهنی و خانواده آنها را کمک کند.
شاهین به مسابقات جهانی مجارستان نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات پنجم تا دهم آبان ماه سالجاری در این کشور و با حضور ۱۵۰ ورزشکار برگزار می شود، سطح مسابقات بالا خواهد بود و حریفان سرسختی در آن حضور دارند از این رو، تمرینات فرزاد برای کسب عنوان در مسابقات جهانی از فردا آغاز می شود.
وی افزود: البته فرزاد در مسابقات نشان داد که ملاک قهرمانی نیست بلکه رفتار قهرمانی مهم است و قهرمانان باید با رفتارهای خود، الگویی برای دیگران باشند که خلاء این مهم در جامعه احساس می شود.
 

مربی فرزاد صفوی همچنین به واکنش های جهانی و داخلی به رفتار تحسین برانگیز وی اشاره کرد و گفت: این رفتار وی را بیشتر ورزشکاران، مسوولان ورزشی کشورهای مختلف و آسیا در صفحات مجازی خود به اشتراک گذاشتند، رئیس شورای عالی داوران آسیا وی را بهترین ورزشکار مسابقات معرفی کرد اما پس از چند روز فدراسیون کاراته واکنش نشان داد در حالیکه از مشهد و تهران، فرزاد را برای حضور در برنامه های تلویزیونی و اقامت و تجلیل دعوت کرده اند.
شاهین در مورد پاداش این قهرمانی نیز اظهار کرد: فدراسیون چون برنامه ای برای پاراکاراته ندارد در نتیجه بودجه ای نیز برای آن تخصیص نداده است از این رو هنوز در مورد پاداش صحبتی نشده است اما امیدوارم این اتفاق برای ایجاد انگیزه بیشتر، زودتر بیافتد.
گفتنی است فرزاد صفوی متولد ۱۳۷۰ است و کاراته را از پدر مرحومش که از کاراته کاهای بنام و مشهور آذربایجان شرقی بود، فراگرفت و پس از فوت پدرش نیز به این رشته ادامه داد تا اینکه در دومین دور از مسابقات پاراکاراته آسیا به این عنوان رسید.
انتهای پیام/
کاراته کار سندروم داون استان، بهترین ورزشکار تاریخ کاراته آسیا  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار