وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فیلم‌های قرآنی در اولویت معاونت سینمایی قرار دارد

1402/05/08 - 16:37 - کد خبر: 97306 نسخه چاپی

نصر: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مباحث قرآنی در جامعه اتحاد و در جامعه جهانی وحدت را رقم میزند.

به گزارش نصر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم که یکشنبه هشتم مردادماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد در خصوص عقب ماندن دستورهای جلسه گفت: از صفات دولت سیزدهم، قرآنی بودن است که باید در بین همه دستگاه‌ها این امر جا بیافتد. ما نیز گزارشی از جلسات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در هیأت دولت خواهیم گفت تا درخواست‌هایی که جامعه قرآنی از دولت دارند بازتاب پیدا کند و فرآیندهای قرآنی در ارکان تصمیم‌گیری دولت جمهوری اسلامی نمایانده شود.

به دنبال تقویت ارتباطات با مجموعه ستادی بالادستی باشیم
وی ادامه داد: ما باید کارهای بزرگ و تحولی در مسیر فعالیت‌های قرآنی ایجاد کنیم گرچه اصل جریان‌های مردمی هستند و ما تنها وظیفه نظارت و تسهیل گری را انجام می‌دهیم. تاکید بر هم افزایی قوی‌تر مؤسسات قرآنی و هماهنگی با مجموعه ستادی بالا و ارتباط قوی‌تر و بدون هیچ گونه فاصله‌ای از اهمیت فعالیت‌های قرآنی باید باشد. به دنبال تقویت ارتباطات در این زمینه باشیم.
اسماعیلی با اشاره به اینکه اولین دستور این جلسه مبنی بر بررسی اجرایی‌سازی دستور رهبر انقلاب با موضوع «مساجد پایگاه قرآن» بوده است اضافه کرد: این کار مطالبه رهبر معظم انقلاب است و بسیاری از فعالیت‌های انقلاب اسلامی با جهت گیری های چنین شیوه‌ای در کشور بوده است و در واقع این امر همان تجربیات موفقی است که رهبری در مشهد داشتند.
وی با اعلام اینکه هفته گذشته هم شورای سیاست گذاری کانون‌های مساجد تشکیل شده است، ادامه داد: پیشنهادم این است که کارگروهی مجدد برای پیگیری این دستور تشکیل شود و با هماهنگی و هم افزایی در این کارگروه به صورت مشخص رو به جلو فعالیت‌های قرآنی را پیش بگیریم. این کار برایمان از این جهت مهم است که قرآن محور شدن مساجد در قالب یک کارگروه مشترک برای به ثمر نشستن مطالبات رهبر معظم انقلاب بسیار نقش دارد.

برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن را به صورت پر رونق و پرشکوه در دستور کار قرار دادیم
اسماعیلی افزود: بحث مسابقات در بین مساجد در حوزه قرآن و اذان باید با خلق رویدادهای جدیدی همراه باشد. هر چه رویدادهای فرهنگی ما در حوزه قرآن باشد توفیقات ما افزون خواهد بود و باید با اولویت آنها را گسترش دهیم. ظرفیت آموزش و پرورش بسیار ظرفیت خوبی است که باید از آنها استفاده کنیم و این دستگاه را به عنوان پیشران نسل جدید در همه فعالیت‌ها دخیل کرده تا تربیت نسل جدید به خوبی انجام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی با تاکید بر اینکه نوروز امسال مقارن با ماه مبارک رمضان خواهد بود افزود: در تمام طول سال مناسبت‌های مذهبی ما چه شادی و چه عزاداری وجود دارد و امسال ماه رمضان مقارن با عید نوروز شده و ما نیز برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن را به صورت پر رونق و پرشکوه در دستور کار قرار دادیم. باید فعالیت‌های قرآن و عترت را در قالب پویش‌های چند میلیونی انجام دهیم و برای رسیدن به این مقصود باید از مجالس کوچک کمک بگیریم.
اسماعیلی با اشاره به برنامه محفل گفت: برنامه محفل نشان داد که ما کم کاریم ولی مردم پای کار قرآن هستند. نشانگر این امر این است که خانواده ایرانی ازدواج کند یا خانه بخرد قرآن همراه او خواهد بود. این نعمت قرآنی فراگیر است که متأسفانه امروزه محدود شده و باید مجدد آن را گسترش دهیم. بر همین اساس مباحث قرآنی در جامعه اتحاد و در جامعه جهانی وحدت را رقم میزند.

فیلم‌های قرآنی در اولویت معاونت سینمایی قرار دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه هنر باید پیش‌قدم این موضوع باشد، گفت: در همه رویدادهای فرهنگی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند باید قرآن در اصل باشد و نه در حاشیه. لذا فیلم‌های قرآنی در اولویت معاونت سینمایی قرار دارد. در شورای سیاست گذاری نمایشگاه قرآن برای همه دستگاه‌های دولتی تکالیفی تعیین شده و همه وزارتخانه‌ها مباحث روشنی برای فعالیت‌های قرآنی خواهند داشت.
انتهای پیام/
فیلم‌های قرآنی در اولویت معاونت سینمایی قرار دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار