رئیس قرارگاه اربعین حسینی(ع) فراجا:

پیک تردد زائران عتبات ۱۰ روز مانده به اربعین است/ ضرورت هماهنگی برای خدمت‌رسانی مضاعف

1402/05/08 - 16:11 - کد خبر: 97304 نسخه چاپی

نصر: رئیس قرارگاه اربعین حسینی(ع) فراجا بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی مضاعف به زائران اربعین تاکید کرد.

به گزارش نصر، سردار محمد شرفی در اولین جلسه کمیته امنیتی انتظامی اربعین حسینی که به شکل ویدیو کنفرانس و با حضور جمعی از معاونان، روسا،  نمایندگان کمیته‌ها و فرماندهان انتظامی استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی در ستاد فراجا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین اظهارکرد: اصلی‌ترین وظایف کمیته‌ها در ماموریت اربعین حسینی در راستای تأمین و حفظ نظم و امنیت، روان‌سازی ترافیک، صدور گذرنامه و بحث تعامل با سایر دستگاه‌هاست.
وی افزود: تقریبا امورات ستادی کمیته‌ها انجام و طرح تأمین امنیت کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) با توجه به پیشگیری از ایجاد ناامنی در مسیر و رعایت شاخص‌هایی نظیر پیشگیری از سرقت، مقابله با قاچاق موادمخدر، کالا و ارز و ... تهیه و تدوین شده است.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی(ع) فراجا تصریح کرد: با تعامل، هم افزایی و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت و توان سازمان‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری ان شاءالله بتوانیم خدمات‌ مناسبی به زائران اربعین ارائه دهیم.
شرفی ادامه داد:‌ همچنین در راستای تسهیل تردد زائران، متوازن سازی گیت‌ها در دو سوی پایانه ها انجام شده و تمام تلاش بر این است که زائران در پایانه‌های مرزی توقف نداشته باشند که یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در این خصوص شبانه‌روزی شدن تردد مرزی در پایانه‌های تمرچین و خسروی است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی تمامی افراد دخیل در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت:‌: به طورحتم و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته بیشترین تردد زائران، ۱۰ روز مانده به اربعین خواهد بود، با پیش‌بینی و آگاهی نسبت به این موضوع کمیته‌ها برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند تا ان شاءالله دچار مشکل نشویم.
شرفی با تأکید بر خوشایندسازی محیط پایانه‌ها که تأثیر بسزایی در ذهن و روان زائران دارد، گفت: تمام تمرکز و برنامه‌های سیستم‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و حاکمیتی روی این مسئله معطوف شده که نهایت تکریم با زائران صورت گیرد.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی(ع) فراجا با تأکید بر رعایت استانداردها و جلوگیری از آسیب‌ها گفت: با توجه به گرمای هوا باید زیرساخت‌های مربوطه را مدنظر و فراهم کنیم تا زائران در این رابطه نیز دچار مشکل نشوند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فراجا، نمایندگان کمیته‌های سیاسی و کنسولی، اطلاعات، حمل و نقل و سوخت، زیرساخت، فناوری، مشارکت‌های مردمی، نظارت و بازرسی، ثبت نام و اعزام، اطلاع رسانی و ... نیز در این جلسه در خصوص تدوین و  اجرای طرح ها گزارشاتی ارائه کردند.
انتهای پیام/
پیک تردد زائران عتبات ۱۰ روز مانده به اربعین است/ ضرورت هماهنگی برای خدمت‌رسانی مضاعف خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار