رئیس فدراسیون فوتبال؛

در موضوع حق پخش آدرس درست در مجلس شورای اسلامی است

1402/05/08 - 15:26 - کد خبر: 97301 نسخه چاپی

نصر: رئیس فدراسیون فوتبال از احتمال تأخیر یکی دو روزه در آغاز بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌ های خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی تاج در حاشیه نشست سالانه مدیران باشگاه‌ها و دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید شش باشگاه لیگ برتری از AFC مجوز حرفه‌ای گرفته بودند که به نمایندگی از AFC گواهینامه‌های‌شان را دادیم. دو باشگاه بانوان و دو تیم لیگ دسته اولی نیز مجوز حرفه‌ای گرفتند.
قطعاً می‌دانم برای سال آینده بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری مجوز می‌گیرند، چون امسال کار جدی شد و سفت گرفتند.
همه روال‌شان را بر این قرار می‌دهند که به آیین‌نامه‌های مجوز حرفه‌ای عمل کنند.

10 باشگاه لیگ برتری مجوز نگرفتند که برای لیگ ما خوب نیست
وی افزود: بسیاری از باشگاه‌ها بدهی‌های‌شان را دادند، ولی دیر پرداخت کردند و نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند. یکی از این باشگاه‌ها استقلال بود. با مسئولان استقلال در این رابطه جلسه‌ای داشتیم و امکان دارد امروز هم نشستی برگزار کنیم. باشگاه استقلال از جمله باشگاه‌هایی است که راغب هستیم مراحل مجوز حرفه‌ای را پشت سر بگذارد و مطمئنم سال آینده مجوز خواهد گرفت.
سایر باشگاه‌ها نیز همین شرایط را دارند. 10 باشگاه لیگ برتری مجوز نگرفتند که برای لیگ ما خوب نیست و باید حتماً مجوز حرفه‌ای بگیرند. این اتفاق قطعاً خواهد افتاد. بحث مجوز حرفه‌ای در فوتسال نیز آغاز می‌شود و فکر کنم بیشترین تیم فوتسال برای گرفتن مجوز حرفه‌ای را ما داشته باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه طبق گفته زارعی رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای، استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی امسال اجباری نیست، گفت: VAR مسئله‌ای است که صد درصد در لیگ ما اجرایی خواهد شد. این یک ضرورت و قانون است. قانون امسال می‌گوید الزامی نیست، ولی ضرورتش صد درصد است.
با شرکت چشم‌انداز کار را پیش می‌بردیم، ولی شرکتی که با چشم‌انداز کار می‌کرد ABS بود که آخر کاری‌ نامه‌ای نوشت و گفت چون بیش از 12 درصد تجهیزات من آمریکایی است و نمی‌توان آن را بدهم. به همین دلیل متوسل به فیفا شدیم و خودم در حال مذاکره با فیفا هستم.
خوشبختانه فیفا دنبال این است کل دستگاه‌ها را از ABS تحویل بگیرد و به ایران بدهد. این کار قانونی است. می‌ماند پولش که از طریق حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای ارسال کردیم و گفتیم ABS دو میلیون و 300 هزار دلار به‌صورت یک جا می‌خواهد تا دستگاه‌های لازمه را بدهد. این پول ضروری است و دو جلسه در نهاد ریاست جمهوری برگزار و بحث‌های زیادی کردیم، ولی تا الان این پول تحویل ما داده نشده است. همکاران من به سوئیس رفتند و دبیرکل و معاونت بین‌الملل فدراسیون با فیفا مذاکره کردند و فیفا نیز اعلام کرده گرفتن این دستگاه‌ها جزو تحریم‌ها نیست.
مجلس باید در لایحه تلفیق، حق پخش را ببیند
تاج در مورد گرفتن حق پخش تلویزیونی برای باشگاه‌ها تصریح کرد: امروز باشگاه‌ها نامه‌ای را امضا و به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تکلیف کردند که پیگیر حق پخش باشیم. حق پخش موضوع بسیار مهمی است که باید حل شود. امروز مفصل بحث کردیم و ساعت 14 نیز با برخی مدیران درباره سقف بودجه و همچنین حق پخش جلسه‌ای خواهیم داشت.
به دوستان گفتم الان آدرس درست در مجلس شورای اسلامی است.
مجلس باید در لایحه تلفیق، حق پخش را ببیند. کمسیون فرهنگی باید این لایحه را می‌برد که نبرد. کمسیون فرهنگی وزارت ورزش نیز باید این لایحه می‌برد که این اتفاق نیفتاد. در کمیسیون فرهنگی همان چیزی تصویب شده که در برنامه ششم به تصویب رسیده است و اصلاً کارایی لازم را نداشت. به همین خاطر، مدیران باشگاه‌ها بابت این موضوع ناراحت بودند.
تنها جایی که داریم کمیسیون تلفیق است و باید این بودجه را لحاظ کنند. ما اعضای کمیسیون تلفیق را دیدیم و نامه‌ای به رئیس مجلس دادیم که اگر حق پخش در برنامه هفتم دیده نشود به مشکل می‌خوریم، چرا که در صدور مجوز حرفه‌ای ما را الزام خواهند کرد که باشگاه‌ها با صداوسیما قرارداد داشته باشند.
در بحث لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا چنین مانعی برای پخش به وجود آمده است و در حال برداشتن این موانع هستیم تا مردم برای دیدن بازی‌ها به مشکل نخورند.
اینجا باید به‌صورت جدی دنبال حق پخش باشیم. بار دیگر نامه باشگاه‌ها را به رئیس مجلس خواهیم داد، اما مسئله اصلی کمیسیون تلفیق است.

شاید لیگ برتر با 2 روز تأخیر آغاز شود
وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یادآور شد: حضور بانوان مسیر خودش را طی می‌کند و مصوبه‌هایی که باید از نظر قانونی گرفته می‌شد، گرفته شده است. الان دنبال این هستیم که کدام ورزشگاه‌ها می‌توانند میزبان حضور بانوان باشند. یکی دو ورزشگاه آمادگی حضور بانوان را دارند و شاید به خاطر همین موضوع و یکی دو موضوع دیگر، شروع لیگ برتر یکی دو روز عقب بیفتد.

برای آغاز لیگ برتر باید برخی مشکلات برطرف شود
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات فوتبال مبنی بر عدم تعویق شروع بازی‌های لیگ، گفت: بله، ولی به هر جهت مشکلاتی هست که باید برطرف شود تا لیگ آغاز شود.

سپاهان و هیچ باشگاهی نباید از قانون تخطی کنند
تاج راجع به اینکه گفته می‌شود باشگاه سپاهان به دلیل مشکلاتی که دارد، فرم سقف بودجه‌اش را به سازمان لیگ ارسال نکرده است، گفت: اولاً از همه باشگاه‌ها تشکر می‌کنم. دیدید که فدراسیون محکم در این موضوع ایستاد و در دوره‌های قبلی لیگ شاهد نبودید که باشگاه‌ها بودجه‌شان را منتشر کنند.
این موضوع برای رئیس فدراسیون و مسئولان بار زیادی داشت و نمی‌گویم چقدر فشار آمد.
نه سپاهان و نه هیچ باشگاه دیگری نباید این حق را برای خودش قائل شوند که از قانون تخطی کنند. همه باشگاه‌ها بودجه‌شان را اعلام کردند و شب گذشته نیز باشگاه استقلال سقف بودجه‌اش را ارسال کرد. باید دنبال مزایای این موضوع باشید و نیمه پر لیوان را ببینید.
قبلاً هیچ باشگاهی در کشور بودجه‌اش را انتشار نداده بود، اما الان همه این کار را کرده‌اند.
اینکه اعتقاد دارند یک باشگاهی رعایت نکرده است، راستی‌آزمایی می‌کنیم و سازمان بازرسی نیز این کار را خواهد کرد. اگر باشگاه خصوصی باشد سازمان‌های مالیاتی و حتی سازمان لیگ مجوز راستی‌آزمایی را دارند.
انتهای پیام/
در موضوع حق پخش آدرس درست در مجلس شورای اسلامی است خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار