رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی خبر داد:

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در تبریز

1402/05/08 - 13:44 - کد خبر: 97286 نسخه چاپی

نصر:  رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که در پوشش خرید لوازم خانگی با ارائه رسید پرداخت جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ محمد تقی سلطانی در تشریح این خبر گفت: با وصول شکایات تعدادی از شهروندان تبریز مبنی بر کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی از آنها، بررسی موضوع و رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی پرونده‌های موجود و تحلیل اطلاعات و داده‌های به دست آمده متوجه شدند کلاهبرداری ها توسط فردی به صورت جداگانه انجام گرفته است که با تعقیب و مراقبت لازم و ردزنی اطلاعاتی، متهم در عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده تعداد ۱۰ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش چهار میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال با شیوه و شگرد استفاده از رسید جعلی پرداخت الکترونیکی که از طریق برنامه نصب شده در گوشی خود تهیه و به مال باختگان ارائه می دادند از متهم کشف و در ادامه تحقیقات چهار مالخر شناسایی و دستگیر شده و پس از تکمیل تحقیقات جهت رسیدگی به دادسرا معرفی شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از شهروندان خواست در معاملات صورت گرفته و استفاده طرف مقابل از رسیدهای پرداخت الکترونیکی برای دریافت کالا و پرداخت وجه، قبل از مطمئن شدن از واریز وجه به حساب خود،  از تحویل کالای خودداری کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

کشف مواد مخدر از نوع تریاک در شبستر
فرمانده انتظامی شهرستان شبستر از کشف دو کیلو و ۲۲۵ گرم موادمخدر از نوع تریاک خبر داد.
سرهنگ سید لطیف حسینی در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار رسیده مبنی بر اینکه فردی قصد انتقال و توزیع مواد مخدر در شهرستان را دارد بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی افزود: مأموران با توجه به حساسیت موضوع، کلیه محورهای تردد خودروها را به صورت غیر محسوس تحت کنترل و مراقبت قرار داده، خودروی حامل مواد مخدر را متوقف کرده و در بازرسی از آن مقدار دو کیلو و ۲۲۵ گرم تریاک را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شبستر با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص توزیع و فروش انواع مواد مخدر را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰اطلاع دهند.
گازوئیل قاچاق توسط پلیس میانه کشف شد
جانشین انتظامی شهرستان میانه از کشف شش هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسن رفیعی در تشریح این خبر، گفت: با توجه به دریافت گزارشات مردمی در خصوص قاچاق سوخت در یکی از روستاهای شهرستان و بررسی‌های ماموران پاسگاه انتظامی ممان و احراز صحت اخبار، ماموران با هماهنگی قضایی به روستای مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: پس از بازرسی توسط ماموران پلیس از محل مشخص شد مسئول تعاونی، مقدار شش هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل دپو شده را که بایستی در بین اهالی توزیع کند از این عمل امتناع کرده و قصد فروش آن به قیمت بالاتری را داشته است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی اظهار کرد: فرد مذکور دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی و سوخت قاچاق تحویل نماینده شرکت نفت شد.
انتهای پیام/
دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار