شهردار منطقه ۱۰ تبریز خبر داد:

پیشرفت ۵۰ درصدی فاز اول آبنمای موزیکال مقبره‌الشعرا

1402/05/08 - 12:46 - کد خبر: 97281 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه ۱۰ تبریز از پیشرفت ۵۰ درصدی فاز اول آبنمای موزیکال مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا خبر داد.

به گزارش نصر، موسی زارعی در گفتگو با شهریار اظهار کرد: آبنمای موزیکال مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن در ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.
وی افزود: در طراحی این آبنما، عنصر رنگ و تطابق آن با خود مجموعه مقبره‌الشعرا مورد توجه قرار گرفته است که سنگ سفید نیری با الهام از خود المان مقبره و سنگ قرمز آذرشهر با الهام از گذشته این مجموعه که آرامستان سرخاب بوده است، به کار گرفته می‌شود.
زارعی با اشاره به انجام نورپردازی و مبلمان صحن جنوبی مقبره‌الشعرا گفت: در کنار عملیات عمرانی منطقه ۱۰ در صحن جنوبی،  نورپردازی این بخش از مجموعه نیز در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر آن مبلمان صحن جنوبی نیز با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در دست اجرا است.
وی یادآور شد: نیمکت‌های چوبی ساخته شده از چوب جنگلی روسی به زودی در صحن جنوبی مقبره‌الشعرا نصب می‌شود.
شهردار منطقه ۱۰ تبریز همچنین از اتمام فاز اول آبنمای موزیکال مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.
پیشرفت ۵۰ درصدی فاز اول آبنمای موزیکال مقبره‌الشعرا نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ناصر   9 ماه پیش  

نتایج پروژه توسعه و بازسازی مقبره‌الشعرا: خرابه موندن چندین ساله، اجازه ساختمان بنا در قسمتی از حریم مقبره‌الشعرا توسط نهادی دیگر که به منظر مقبره‌الشعرا آسیب جدی زده ست، و همچنین از بین بردن فضای سبز و مقبره های تاریخی.
پژوهشیار