ماجرای نجات از مرگ نصاب هواساز در تبریزاز زبان کارشناس اورژانس 

1402/05/08 - 11:48 - کد خبر: 97272 نسخه چاپی

نصر: در حادثه روز چهارشنبه براثر سقوط دستگاه هواساز برروی نصاب با اقدام به موقع اورژانس جوان 34ساله به زندگی بازگشت.

به گزارش نصر، رضا اسدالهی کارشناس اورژانس تبریز در گفتگو با روابط عمومی اورژانس استان گفت: ظهر روز چهارم مردادماه 1402 وقتی مرکز ارتباطات وهدایت عملیات اعلام ماموریت اضطراری داد بلافاصله به اتفاق همکارم آقای سیاهی عازم محل حادثه در شهرک خاوران شدیم.
وی در خصوص جزئیات حادثه گفت:به محض رسیدن بربالین مصدوم در طبقه پنجم ساختمان نیمه کاره فاقد آسانسور و با ارزیابی سریع اولیه ترومای شدید قفسه سینه براثر افتادن دستگاه هواساز و متعاقب آن تنگی نفس و سیانوزه و تعریق شدید که حکایت از تنفس ناکافی و نیاز به اکسیژن و اقدامات آنی داشت.
با همکارم اقدامات پیش بیمارستانی اولیه شامل نیدل دکامپرشن، فیکس سروگردن واکسیژن تراپی وسرم تراپی را انجام و ادامه مراقبتها داخل کابین عقب ادامه یافت و نتیجه این اقدامات بهبود نسبی شرایط مصدوم و افزایش میزان اکسیژن خون و افزایش سطح هوشیاری شد و خستگی عملیات در گرمای تابستان و انتقال از طبقه پنجم و استرس موجود با دیدن نفسهای آرام مصدوم برطرف شد و حسی که قابل وصف نیست.
در نهایت مصدوم با اقدامات انجام یافته  اورژانس شرایط مطلوبی یافت وجهت ادامه درمانها تحویل اورزانس بیمارستان امام رضا (ع) شد.
انتهای پیام/


گفتنی است انجام نیدل دکامپرسن(زدن آنژیوکت) در فضای بین دنده ای  توسط افراد متخصص در شرایط مشابه باعث نجات معجزه آسای فرد مصدوم و بهبود تنفس می شود .
ماجرای نجات از مرگ نصاب هواساز در تبریزاز زبان کارشناس اورژانس  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار