خبر/

پیش‌بینی تجارت یک میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا

1402/05/07 - 18:51 - کد خبر: 97239 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: پیش بینی می‌شود در شش ماهه نخست امسال تجارت (مجموع واردات و صادرات) ایران و ایتالیا از یک میلیارد یورو عبور خواهد کرد که نشان می‌دهد ارتباط دو کشور کم شده، اما قطع نشده است.

به گزارش نصر، احمد پور فلاح با بیان اینکه در سال‌های طولانی ایتالیا شریک اول تجارتی ایران بود، گفت: ایتالیا برای ایران فرصت طلایی بود، چرا که تنها کشور اروپایی بود که تراز تجاری ایران نسبت به آن مثبت بود.
وی با بیان اینکه خیلی از صنایع ایران مثل چرم، سنگ، فولاد، خودرو، مواد غذایی و نساجی زیرساخت‌های اروپایی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های ایتالیایی که در ایران دفتر دارند انگشت شمار است، اما پیمانکاران در صنایع مختلف به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی در حال ایجاد نیروگاه در ایران هستند. علت اصلی خروج آن‌ها از ایران بحث تحریم‌ها و مشکلات مربوط به تبادل پول است.
اما به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا ارتباط دو کشور در حال حاضر قطع نیست. هر چند حدود ۱۲ سال پیش ترنور (گردش مالی) دو کشور به ۷.۵ میلیارد یورو می‌رسد. الآن هم ارتباط دو کشور در زمینه‌هایی که برای شرکت‌ها مجاز است با ایران کار کنند مثل مواد غذایی و دارویی وجود دارد و واردات این محصولات از ایتالیا انجام می‌شود و برخی مواد غذایی نیز از ایران صادر می‌شود.
وی افزود: پیش بینی می‌شود در شش ماهه نخست امسال تجارت (مجموع واردات و صادرات) ایران و ایتالیا از یک میلیارد یورو عبور خواهد کرد که نشان می‌دهد ارتباط دو کشور کم شده، اما قطع نشده است.
انتهای پیام/
پیش‌بینی تجارت یک میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار