مدیر اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشریح کرد:

آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI آذربایجان‌شرقی

1402/05/07 - 14:59 - کد خبر: 97201 نسخه چاپی

نصر: مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به تشریح آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI استان پرداخت.

به گزارش نصر، فاطمه مهدی‌پور اظهار کرد: این سازمان همگام با سایر استان‌ها و تحت راهبری سازمان نقشه‌برداری کشور نسبت به راه‌اندازی سامانه زیرساخت داده. های مکانی (SDI) با هدف تسهیل به اشتراک‌گذاری سرویس‌های اطلاعات مکانی ما بین دستگاه‌های استانی اقدام کرده است.
وی افزود: به منظور اتصال دستگاه‌های اجرایی به این سامانه با راه‌اندازی سرور در دستگاه هدف و نصب نرم‌افزارهای لازم دستگاه مذکور می‌تواند از طریق اینترانت به ژئوپورتال استانی متصل شده و نسبت به ایجاد و انتشار سرویس‌های مکانی خود جهت بهره‌مندی سایر دستگاه‌های عضو سامانه اقدام نماید.
مهدی‌پور ابراز داشت: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به بارگذاری ۲۰۸ سرویس مکانی از لایه‌های سازمانی خود اقدام کرده است.
مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی دولت ایجاد و راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در سطح استان و بر اساس ارائه اطلاعات دقیق، کامل و بروز به سرمایه‌گذاران است.
وی خاطرنشان کرد: به جهت الزام به ارائه اطلاعات اطلس سرمایه‌گذاری از طریق سامانه SDI استانی مقرر شده دستگاه‌های عضو اطلس به ژئوپورتال استانی متصل شوند و بدین منظور اقدامات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مذکور به‌عمل آمده و سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرداری تبریز هم اکنون به ژئوپورتال SDI استانی پیوسته اند.
مهدی‌پور توضیح داد: همچنین هماهنگی‌های لازم با اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان جهت ایجاد سرور و نصب و راه‌اندازی برنامه‌های لازم جهت اتصال اداره مذکور به ژئوپورتال استانی SDI انجام گرفته و در برنامه بعدی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و پس از آن شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سایر دستگاه‌های مربوطه قرار دارند.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت زیرساخت داده‌های مکانی SDI آذربایجان‌شرقی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار