مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار

1398/09/27 - 11:30 - کد خبر: 9716 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نداشتن مهارت کافی و نداشتن تناسب رشته های تحصیلی با نیازهای جامعه از دلایل عدم جذب نیروی متخصص در بازار کار است و بر این اساس باید به دنبال فرصت ها و شغل های جدید در عرصه تجارت الکترونیک باشیم و نیروی ماهر تربیت کنیم.

به گزارش نصر به نقل از فارس،  کوروش یزدان دیشب در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در محل ماشین سازی تبریز، اظهار کرد: تشکیل نشست در بالاترین هرم سازمانی در شرکت ماشین سازی تبریز به عنوان عضو جدید خانواده وزارت کار، امید به روزهای خوش این شرکت را در آینده متصور می کند.  
وی با تاکید بر نقش نیروی انسانی ماهر در بازار کار اظهار کرد: آموزش نیروی ماهر باید به روز و متناسب با تکنولوژی های جدید باشد تا نیاز و خواسته های حوزه صنعت در تربیت نیروی متخصص برآورده شود. 
یزدان ادامه داد: نداشتن مهارت کافی و نداشتن تناسب رشته های تحصیلی با نیازهای جامعه از دلایل عدم جذب نیروی متخصص در بازار کار است و بر این اساس باید به دنبال فرصت ها و شغل های جدید در عرصه تجارت الکترونیک باشیم و نیروی ماهر تربیت کنیم.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای افزایش سلامت اداری و سرعت در کار، سامانه جامع روابط کار  وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی راه اندازی می شود.  
یزدان اظهار کرد: ۴۹ زیرسامانه زیرپوشش این سامانه جامع قرار می گیرد و کارگران و کارفرمایان حوزه صنعت می توانند با مراجعه به پیشخوان دولت که بیش از ۴ هزار مورد در کشور راه اندازی شده، از خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند.  
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، مراجعه حضوری به حداقل رسیده و با یکبار تشکیل پرونده الکترونیکی، دادخواست ها، درخواست ها، طرح طبقه بندی مشاغل، طرح مستمری، تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، بیمه بیکاری، تائید صلاحیت کار و همه دیگر تمام خدمات وزارتخانه به صورت الکترونیکی عرضه می شود.
انتهای پیام/۶۰
عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار