دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی:

اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز ترک شود حادثه کربلا بار دیگر اتفاق می‌افتد

1402/05/06 - 15:51 - کد خبر: 97154 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز ترک و فراموش شود و یا هر کس به دنبال منافع خود باشد، حادثه کربلا و عاشورا بار دیگر اتفاق می‌افتد و در نهایت اشرار بر ما مسلط می‌شوند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدحسن نستوهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: امام حسین(ع) قبل از حادثه کربلا و عاشورا در ایام حج، بین نخبگان، علما و تاثیرگذاران جامعه مطالبی فرمودند که به نام خطبه منا معروف است. مهمترین پیام ایشان در این جمع، این بود که نباید نسبت به اتفاقات جامعه مخصوصا کارهایی که به نام اسلام و دین توسط افراد فاسد انجام گرفته و نام خود را حاکم اسلامی می‌گذارند، بی تفاوت شد بلکه باید عکس العمل نشان داد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: امام حسین(ع) به این افراد می‌فرمایند که "شما که اهل تریبون و تبلیغات هستید، چرا ساکت مانده‌اید و در قبال منکرات جامعه صحبتی نکرده و موضع نمی‌گیرید؟" پیامی که امام(ع) در این خطبه به ما و به خصوص خواص جامعه می‌فرمایند این است که در قبال تخلفات و منکرات جامعه نباید سکوت کرد، بلکه باید تبیین داشت و موضع خود را معلوم کرد.
وی ادامه داد: مثال بارز تطبیق این فرمایشات با جامعه امروز، بحث بی حجابی است که اکنون در جامعه اتفاق می‌افتد. انتظار داریم که مسئولان و روسای سه قوه دست به دست هم داده و این مسئله را حل کنند. اما طی هفته‌های گذشته تنها با سکوت به این بحث جواب دادند تا اینکه لایحه جدید مجلس در خصوص بی حجابی منتشر شد که آن هم محل اشکال دارد.
نستوهی گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث می‌شود تا منکرات جای معروفات را بگیرند و ضدارزش‌ها تبدیل به ارزش شوند. 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه اقشار و مردمی بودن تذکر لسانی، تاکید کرد: کف خیابان جای استدلال نیست. 
وی افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال ۷۲ تشکیل شد اما بعد از سالیان سال در سال ۹۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید. در این زمینه ستاد احیای امر به معروف، با دو اولویت آموزش و آشنایی با مبانی و مباحث حقوقی آمران به معروف به کار خود ادامه می‌دهد. 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت قانون از آمران به معروف، اظهار کرد: امروز اگر پرونده‌ای راهی دادسرا شود، وکیل رایگان در اختیار آمر به معروف قرار می‌گیرد و طبق قانون حمایت، این پرونده در شعب ویژه دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: وظیفه ستاد احیا در بحث آموزش در سطح اقشار مختلف مردم و ادارات با تشکیل شوراهای امر به معروف ادارات در حال انجام است و تاکنون تعدادی از ادارات با دستور استاندار محترم دوره تشکیل داده‌اند. در سطح محلات و پایگاه‌های بسیج نیز با همکاری سپاه این کار در حال انجام است. برای مرتبه عملی امر به معروف نیز دوره‌های آموزشی ضابطان امر به معروف را داریم. 
وی تاکید کرد: اگر امر به معروف تببین نشود و موضع گیری در برابر منکرات نباشد، نتیجه این می‌شود که منکران مدعی می‌شوند. امر به معروف و نهی از منکر، یک حقوق شهروندی و عامه بوده و ما نیز انسان‌های اجتماعی هستیم و کارهای ما بر هر یک تاثیر می‌گذارد. 
نستوهی با اشاره به این‌که امروز ظهر عاشورای حسینی است، گفت: امروز با امام حسین(ع) عهد کنیم تا اولا خودمان آمر به معروف بوده و با تاسی از سیدالشهدا(ع) عامل به این وظیفه باشیم و امر به معروف و نهی از منکر به صورت تذکر لسانی توسط آحاد مردم انجام شود.
انتهای پیام/
اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز ترک شود حادثه کربلا بار دیگر اتفاق می‌افتد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار