معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خبر داد:

اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان به عتبات عالیات/ هزینه سفر زمینی ۵تا۷ و هوایی ۱۳ میلیون تومان

1402/05/04 - 15:06 - کد خبر: 97099 نسخه چاپی

نصر: معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت مجددا از آغاز نام نویسی زائران اعزام به راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه امسال ۳هزار و ۹۰۰ کاروان در قالب ۶، ۷ و ۹ شب اقامت به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات در عراق اعزام و به کشور باز گشته‌اند.

به گزارش نصر، حمیدرضا محمدی  اظهارکرد: ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ زائر شامل خواهران و برادران هموطن در قالب ۳۹۰۰ کاروان راهی عراق شده‌اند.
به گفته وی هزینه‌های اعزام براساس نوع ارائه خدمات اسکان و پذیرایی در حدود ۵، ۷ و ۱۳ میلیون تومان توسط متقاضیان این سفر معنوی تعیین خواهد شد.
از این پس سه شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کرده و زائران باقی مانده هفته قبل را برمی گرداند، اظهار داشت: مبلغ اقامت ۷ روزه در سوریه نیز ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان استوی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ دفتر زیارتی مجاز در سراسر کشور در زمینه ثبت نام و هماهنگی اعزام از طریق کاروان های زیارتی فعال هستند، گفت: عملیات اعزام زائران به لحاظ نزدیک شدن به آیین ملکوتی اربعین از استقبال بیشتری برخوردار شده و از مردم می خواهیم نام نویسی خود در سامانه سماح این سازمان را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص سفر سوریه نیز اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از این پس سه شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کرده و زائران باقی مانده هفته قبل را برمی گرداند، اظهار داشت: مبلغ اقامت ۷ روزه در سوریه نیز ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است.
محمدی با تاکید براینکه از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه در پی سفر رییس محترم جمهوری به این کشور و امضا تفاهمنامه و رفع مشکلات موجود اتفاق افتاده است، گفت: تاکنون دو کاروان در قالب ۸۵ زائر راهی سوریه شده اند.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد هزینه‌های دریافتی مربوط به پرواز است، ادامه داد: برهمین اساس به دنبال افزایش ظرفیت و استفاده از ایرلاین های دیگری نیز برای افزایش اعزام هرچه بیشتر زائران به سوریه هستیم.
وی اظهارداشت: بر اساس امضا تفاهمنامه ایران و سوریه قرار است در حال حاضر به صورت سالانه ۵۰ هزار زائر اعزام شوند، البته اعزام این تعداد برای شروع کار است و ان شاالله با افزایش ظرفیت روبرو خواهیم شد.
محمدی در خصوص عاشقان اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی نیز گفت: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید با دقت مشخصات فردی خود را ثبت کرده و زمان و مرز خود برای خروج از ایران و ورود به خاک عراق را مشخص کنند.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم می توانند با ورود به این سامانه به صورت ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه سماح اعلام نشده و مردم می توانند در این سامانه نام نویسی کنند.
انتهای پیام/
اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان به عتبات عالیات/ هزینه سفر زمینی ۵تا۷ و هوایی ۱۳ میلیون تومان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار