مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کلیبر و خداآفرین

1402/05/04 - 14:43 - کد خبر: 97096 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۲۱ شهرستان استان، گفت: مجتمع آبرسانی قشلاقات که برای آبرسانی به روستاهای شهرستان های کلیبر و خداآفرین در دست ساخت است ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نصر، محمد خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاهای کشور یکی از اهداف دولت سیزدهم است و با بهره برداری از این مجتمع، شهر آبش احمد و ۶۷ آبادی و روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیمانکاران بخش خصوصی با قوت تمام در حال اجرا است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۱ نفر در قالب چهار هزار و ۱۹۵ خانوار از این طرح بهره مند می شوند.
خانی به اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح آبرسانی اشاره کرد و افزود: حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه، ساخت ۱۶ باب مخزن با حجم ۶ هزار و ۸۳۰ مترمکعب، ساخت ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ با مجموع ظرفیت ۵۶۰ لیتر بر ثانیه، اجرای ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال با لوله‌های پلی اتیلن و چدن داکتیل و اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع با لوله‌های پلی اتیلن برای بهره برداری از این طرح انجام شده یا در حال انجام است.
وی اعتبار هزینه شده تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ برای این طرح را ۸۱۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ۶۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیاز است.
خانی اضافه کرد: این مجتمع آبرسانی در ۲ مرحله اجرا می شود در مرحله یک، ۲ حلقه چاه در روستاهای سیرک و قانلو (۴۰ لیتر برثانیه) و در مرحله ۲، چهار حلقه چاه در ساحل جنوبی رود ارس در اراضی روستای لاریجان خداآفرین حفر و پمپاژ آب برای اختلاف ارتفاع ۷۲۰ متری در مرحله ۲ با ساخت ۹ ایستگاه پمپاژ سرچاهی و بین راهی صورت می گیرد.
وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح علاوه بر آبرسانی پایدار و با کیفیت مناسب به روستا ها و آبادی های هدف، مشکل کم آبی و تنش آبی مجتمع شهید لشگری نیز مرتفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در قالب جهاد آبرسانی به روستاهای ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی که در ۲ فاز اجرا می شود، در فاز نخست ۱۷۸ روستای در چهار شهرستان از آب سالم برخوردار می شوند و در فاز دوم که به زودی عملیاتی می شود آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان در برنامه قرار گرفته است.
انتهای پیام/
پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کلیبر و خداآفرین خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار