مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان؛

مقرری بورس کوتاه مدت داخل کشور ۵۰ درصد افزایش یافت

1402/05/04 - 12:28 - کد خبر: 97079 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان از افزایش مقرری ۵۰ درصدی بورس داخل کشور (ویژه دانشجویان دکتری) خبر داد.

به گزارش نصر، محمد محمدی مسعودی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مقرری بورس کوتاه مدت داخل (ویژه دانشجویان دکتری) گفت: هفته گذشته با تصویب شورای مرکزی بورس سازمان امور دانشجویان، مقرری بورس کوتاه مدت داخل (فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل) ۵۰ درصد افزایش یافت، براساس این مصوبه دانشجویانی که از بورس کوتاه مدت داخل استفاده می‌کنند، ماهانه تا سقف ۶ میلیون تومان مقرری دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: مدت بورس کوتاه مدت داخل ۶ ماه است که تا ۹ ماه نیز می‌تواند ادامه داشته باشد، در بورس کوتاه مدت داخل، دانشجو تا یک سال تحصیلی می‌تواند در یک دانشگاه دیگر در داخل کشور تحصیل کند.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان افزود: دانشجو طی این ۹ ماه می‌تواند بسته به اینکه به کدام دانشگاه اعزام می‌شود، تا سقف ۶ میلیون تومان ماهانه مقرری دریافت کند. همچنین علاوه بر مقرری مذکور، تا سقف ۱۵ میلیون تومان نیز با توجه به خدماتی که دانشگاه مقصد ارائه می‌دهد، به حساب دانشگاه مذکور واریز می‌شود.
مسعودی افزود: همچنین مبلغ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان هم به حساب استاد میزبان پرداخت می‌شود و علاوه بر آن هزینه خوابگاه و تغذیه دانشجوی بورسیه نیز به صورت جداگانه پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین تقریباً تا سقف ۸۰ میلیون تومان برای فرصت مطالعاتی داخل کشور هزینه می‌شود تا همکاری‌های بین دانشگاهی افزایش یابد.
به گزارش مهر، هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان پیش از این به مهر گفته بود: کار دیگری که تلاش می‌کنیم در کشور رواج دهیم، فرصت مطالعاتی بین دانشگاهی است؛ مثلاً اگر دانشجویی در دانشگاه ایلام تحصیل می‌کند و تمایل دارد از ظرفیت دانشگاه صنعتی شریف استفاده کند بتواند استفاده کند.
وی همچنین عنوان کرده بود: در اینجا منابع مالی لازم را برای خود دانشجو و دانشگاه و حوزه آزمایشگاهی در نظر گرفته ایم و سعی می‌کنیم فرصت‌های مطالعاتی بین دانشگاهی را در کشور رواج دهیم. فرصت مطالعاتی بین دانشگاهی از قبل وجود داشته و ما تلاش کردیم آن را افزایش دهیم، فرصت‌های بی نظیری در این ارتباطات بین دانشگاهی وجود دارد که اگر مورد توجه اساتید و دانشگاه‌های کشور قرار گیرد می‌تواند فرصت‌های بی نظیری به خصوص برای دانشگاه‌های در حال توسعه و محروم ایجاد کند.
رئیس سازمان امور دانشجویان یادآورشد: چرا که ممکن است یک دانشجو در یک دانشگاه دکتری بخواند ولی از ظرفیت‌های دانشگاهی تهران نتواند استفاده کند این فرصت‌های مطالعاتی داخلی می‌تواند این امکان را برای دانشجو فراهم کند.
انتهای پیام/
مقرری بورس کوتاه مدت داخل کشور ۵۰ درصد افزایش یافت خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار