خبر/

فراخوان سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران منتشر شد

1402/05/04 - 09:47 - کد خبر: 97059 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از انتشار فراخوان سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران خبر داد.

به گزارش نصر، الیاس ممی پور از اهداف اصلی برگزاری سومین دوره جشنواره ملی ارسباران را ثبت زیبایی‌های ارسباران در زمینه‌های آثار و ابنیه تاریخی و باستانی، طبیعت بکر، زندگی روستائی و عشایری، توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی و حمایت کالای ایرانی، نقش معادن در رشد و توسعه ارسباران، توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگلهای زیبا و بکر ارسباران، تشریح و تبیین فرهنگ و سنن و آداب و رسوم منطقه و توسعه گردشگری، نقش منطقه ارسباران در مناسبت‌های ملی و مذهبی و دفاع مقدس و نشر و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و… عنوان کرد. 
وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری عکس ارسباران در دوره‌های پیشین بسیار عالی عمل کرده و دارای کارنامه درخشانی است، گفت: امسال نیز این جشنواره در چهار بخش مستند اجتماعی، (بخش ویژه)سوغات ارسباران، بخش گوشی همراه و بخش دانش آموزی تصاویر و عکس های هنرمندان را پذیرش خواهد کرد.
ممی‌پور ادامه داد: شرکت برای عموم عکاسان از سراسر کشور در این مسابقه آزاد است و عکس‌های ارسالی نیز باید در منطقه جغرافیایی ارسباران شامل شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین ثبت شده باشد و شرکت کنندگان باید توجه کنند که این جشنواره فقط به صورت تک عکس برگزار خواهد شد.
وی در ادامه از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به میزبانی اهر در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان و منطقه ارسباران و همچنین ارائه ظرفیت‌های هنری این منطقه به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور در شهریور ماه امسال نیز خبر داد و افزود: امیدواریم امسال بتوانیم میزبان خوبی برای برگزاری این دو رویداد مهم هنری در این شهرستان باشیم.
محمدرضا بهمرام رئیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خوشبختانه در برگزاری دو دوره این جشنواره شاهد حضور پرشور هنرمندان و عکاسان در این جشنواره بودیم و با وجود اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا عملاً بسیاری از برنامه‌های هنری به مدت دو سال به انزوا کشیده شد ولی امسال سومین دوره جشنواره سراسری عکس ارسباران باشکوه تر از گذشته برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران در چهار بخش مستند اجتماعی، (بخش ویژه)سوغات ارسباران و بخش گوشی همراه و دانش آموزی با موضوعات مختلف مختص منطقه ارسباران آثار فاخر هنرمندان سراسر کشور را پذیرش خواهد کرد. 
بهمرام گفت: هنرمندان می‌توانند در بخش مستند اجتماعی عکاسی از همه موارد مرتبط با چهره شهر و ویژگی های اقلیمی شهرهای ارسباران، فرهنگ شهرنشینی، محیط زیست، فعالیت‌های ورزشــی، مدیریت و کالبد شهری، معادن، آثار و میراث تاریخی و ملموس فرهنگی، مشاغل سنتی، تولیدات داخلی، مراسم مذهبی، آداب و رسوم و جلوه‌های زیبای زندگی روستائی و عشایری و… و در بخش ویژه سوغات مربوط به منطقه ارسباران و در بخش گوشی همراه نیز موضوعات آزاد و بخش دانش آموزی نیز در جهت استعدادیابی با موضوع آزاد برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی arasbaranphoto@gmail.com به همراه مشخصات فردی، هنری، سکونتی و… را به این آدرس ارسال نمایند. 
رئیس انجمن هنر عکاسی اهر افزود: امیدواریم در کنار برگزاری این جشنواره در صورت فراهم شدن مقدمات اردوی گردشگری ارسباران نیز برگزار شود تا هنرمندان سراسر کشور جهت عکاسی از ظرفیت‌ها و زیبایی‌های ارسباران در منطقه حضور یابند.
وی گفت: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را تا ۱۴٠۲/٠۹/۲٠ به آدرس الکترونیکی اعلام شده ارسال نمایند و پس از داوری آثار مراسم اختتامیه و نمایشگاه این جشنواره در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
فراخوان سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران منتشر شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار