خبر/

عملیات حج ۱۴۰۲ با انجام هزار و ۵۱۸ پرواز به پایان رسید

1402/05/03 - 18:37 - کد خبر: 97042 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پروازهای حج ۱۴۰۲ با انجام ۱۵۱۸ پرواز امروز سوم مرداد ماه با فرود پرواز مدینه به تهران روی باند فرودگاه امام خمینی (ره) به پایان رسید.

به گزارش نصر، «شمس‌الدین فرزادی پور» امروز سه‌شنبه در نشست خبری مربوط به پایان عملیات حج ۱۴۰۲، اظهار داشت: پروازهای حج با قدیمی‌ترین ناوگان ایران‌ایر و هم‌زمان با افزایش ایستگاه‌های پروازی از ۲۱ فرودگاه‌ها کشور با بالاترین سطح ایمنی در ساعت ۷:۳۵ دقیقه صبح امروز به پایان رسید.
وی افزود: حداکثر توان ایران‌ایر ۶۰ درصد جابه‌جایی عدد بزرگ ۸۷ هزار نفر جابه‌جایی زائران بود؛ اما به شکر خدا طی یک فرایند سخت اما موفقیت‌آمیز عملیات به اتمام رسید.
فرزادی پور گفت: عملیات رفت از ۳۱ اردیبهشت آغاز و در یکم تیرماه با ۳۷۸ پرواز رفت و برگشت به پایان رسید. عملیات برگشت نیز از ۱۳ تیر آغاز و امروز سوم مرداد با فرود آخرین پرواز از مدینه روی باند فرودگاه امام با انجام ۳۸۲ پرواز به پایان رسید.
به گفته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مجموعاً ۱۵۱۸ پرواز با تعداد جابه‌جایی ۸۷ هزار و ۶۱۹ مسافر در عملیات حج امسال انجام شد.
فرزادی پور بیان کرد: امسال اختصاصاً ایستگاه‌های پروازی قشم و چابهار هم برای جابه‌جایی زایران اهل سنت برقرار شد که این اتفاق را مثبت ارزیابی می‌کنیم.
وی گفت: شبکه اطلاع‌رسانی هما در همه پلتفرم‌ها با هدف اطلاع رسانی به مسافران و کاروان‌ها فعال بود و ارتباط بین گروه‌های مستقر در عربستان ایستگاه‌های استانی در داخل کشور و کادر پرواز منجر به انجام عملیات با میانگین تأخیر ۳۵ دقیقه‌ای از ایران به عربستان و ۶۰ دقیقه‌ای از عربستان به ایران بود.
وی همچنین ادامه داد: لاستیک همه هواپیماها قبل از عملیات حج تعویض شده بود، اما در طول پروازهای حج ۱۰۰ حلقه لاستیک هواپیما تعویض کردیم.
مدیرعامل ایران‌ایر همچنین از برنامه توسعه ناوگان ایران‌ایر با سرخط آوردن ۶ فروند از ای.‌تی.آرهای زمین‌گیر خبر داد و گفت: در برنامه خرید هواپیماهای جدید که توسط سازمان هواپیمایی در حال انجام هست نیز قرار داریم.
انتهای پیام/
عملیات حج ۱۴۰۲ با انجام هزار و ۵۱۸ پرواز به پایان رسید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار