خبر/

تحریم‌ اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی ایران

1402/05/03 - 16:04 - کد خبر: 97031 نسخه چاپی

نصر: اتحادیه اروپا امروز تحریم‌های جدیدی مرتبط با صنایع پهپادی ایران اعمال کرد.

به گزارش نصر، اتحادیه اروپا با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین،‌ از طریق ارائه پهپادهای جنگی به آن، تحریم‌های جدیدی مرتبط با صنایع پهپادی علیه ایران اعمال کرد.
اتحادیه اروپا امروز در نشریه رسمی خود اعلام کرد: فروش، تامین، انتقال یا صادرات کالاها و فناوری‌هایی که چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم به توانمندی ایران در زمینه تولید پهپادها کمک می‌کند، چه منشاء آن در اتحادیه اروپا باشد و چه نباشد، به تمامی افراد حقیقی و حقوقی، نهادها یا هیات‌ها در ایران یا به منظور استفاده در ایران باید ممنوع شود.
این تحریم‌ها همچنین شامل اعمال برخی محدودیت‌ها علیه افرادی می‌شود که اتحادیه اروپا مدعی است، در ساختن این پهپادها در ایران نقش دارند.
ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ آن علیه اوکراین از سوی ایران و روسیه رد شده است.
ایران همکاری‌های دفاعی با روسیه را در چارچوب روابط دوجانبه و بی‌ارتباط با جنگ اوکراین تلقی کرده و گفته است که از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند. علاوه بر این، مقامات ایران بر آمادگی خود برای تسهیل اجرایی شدن راهکاری دیپلماتیک برای مناقشه میان روسیه و اوکراین و میانجی‌گری گفت‌وگوهای این دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش در این باره گفت: ما اتهامات مطرح شده علیه ایران را مردود می‌دانیم.
همان طور که بارها گفته‌ایم ایران یک طرف جنگ در اوکراین نیست و ما قائل به راهکار سیاسی در ارتباط با این بحران هستیم.
انتهای پیام/
تحریم‌ اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی ایران خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار