مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان مطرح کرد:

بیشترین مصرف برق منطقه در بخش صنعت است

1402/05/03 - 14:51 - کد خبر: 97025 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: مصرف برق منطقه آذربایجان هفت درصد رشد یافته که خوشبختانه این رشد مختص بخش صنعتی می باشد و این نشانگر افزایش ظرفیت تولید صنایع و کارآفرینی است.

به گزارش نصر، رسول اسماعیل زاده در نشست خبری شرکت توزیع برق تبریز گفت: برق رسانی به آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از وظایف شرکت توزیع برق منطقه‌ای آذربایجان است و به دلیل اینکه برق قابل ذخیره سازی نیست و برق تولیدی باید مصرف و یا به پست های دیگر انتقال یابد مدیران مسئول باید برق تولیدی را مدیریت کنند، بنابراین منطقه‌ای آذربایجان به چهار کشور همسایه برق توزیع می کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ادامه داد: قدرت نامی نیروگاه های منطقه آذربایجان پنج هزار و 600 مگاوات می‌باشد که حدود یک هزار و 700 مگاوات آن در استان آذربایجان شرقی مصرف می شود و مابقی به عنوان نیروی برق مازاد به سایر مناطق انتقال می یابد. در تابستان به دلیل افزایش دما مصرف برق خانگی هم افزایش می یابد که منجر به افزایش ناترازی در تولید برق می شود، اما ناترازی برق در سال گذشته حدود ۱۴۵۰۰ مگاوات بوده که به همت وزارت نیرو این ناترازی کنترل شد.
اسماعیل زاده گفت: منطقه آذربایجان از لحاظ استفاده از انرژی تجدید پذیر از پتانسیل خوبی برخوردار است که سرمایه گذاری در این زمینه آغاز شده و تا پنج سال آینده این ظرفیت افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه منطقه آذربایجان از نظر آب و هوا از موقعیت خوبی برخوردار است، اما دمای هوای کشور به صورت بی سابقه ای افزایش یافته که منجر به افزایش حدود یک هزار و 500 مگاواتی برق صنایع منطقه شده و افزایش مصرف گاز و گازوئیل را در پی دارد و حتی مصرف آب در نیروگاه های بخار هم افزایش یافته است.
اسماعیل زاده در انتهای سخنان خود با تشکر از همکاری هموطنان جهت کاهش مصرف برق در این دو سال اخیر ادامه داد: به همکاری بیش از پیش هموطنان نیازمندیم تا نهایت بهره مندی از انرژی برق حاصل شود.
انتهای پیام/
بیشترین مصرف برق منطقه در بخش صنعت است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار